Молитва к дню святой троице

Коленопреклоненные молитвы на Троицу

«После Литургии в день Св. Троицы (тоже называется Пятидесятницей, или Сошествием Св. Духа на апостолов) совершается Вечерня по обычному плану. На этой Вечерни читаются три молитвы с коленопреклонением. Составлены эти молитвы Св. Василием Великим (329–379 гг.).

В 1-й молитве мы исповедуем пред Отцем Небесным наши грехи и просим Его помиловать нас ради великой жертвы сына Его, Господа нашего Иисуса Христа.

Во 2-й молитве мы просим Господа даровать нам Божественнаго Духа.

В 3-й молитве просим Господа, сошедшего во ад и сокрушившаго силу диавола, упокоить наших усопших отцев и братьев в месте светле, в месте злачне, в месте покойне».

(Н. Р. Антонов: Храм Божий и Церковныя Службы,

1912 г., С. Пб., стр. 208).

1. Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме, непостижиме,

неизследиме, непременне, непобедиме, неизчетне, незлобиве Господи,

един имеяй безсмертие, во свете живый неприступнем:

сотворивый небо и землю и море, и вся созданная на них:

прежде еже просити, всем прошения подаваяй: 1

2. Тебе молимся, и Тебе просим, Владыко Человеколюбче,

Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа,

нас ради человеков, и нашего ради спасения, сшедшего с небес,

и воплотившагося от Духа Святаго,

и Марии Приснодевы, и преславныя Богородицы:

3. Иже первее убо словесы учя, последи же и делы показуя,

егда спасительную страсть претерпе, подаде нам подписание 2

смиренным, и грешным, и недостойным рабом Твоим,

мольбы приносити Тебе, в выи и колен преклонения их,

о своих гресех, и о людских неведениих.

4. Сам, Многомилостиве и Человеколюбче, услыши ны,

воньже аще день призовем Тя,

изряднее же в день сей пятдесятный,

в оньже по вознесению Господа нашего Иисуса Христа на небеса,

и седении одесную Тебе Бога и Отца,

5. ниспосла Святаго Духа на святыя Своя ученики и Апостолы,

Иже и седе на едином коегождо их,

и исполнишася вси неистощимыя благодати Его,

и глаголаше языки иными величия Твоя,

6. Ныне убо молящихся Тебе услыши нас,

и помяни нас смиренных и осужденных,

и возврати пленение душ наших,

Твое милование имея о нас молящееся 3 :

7. приими нас припадающих Тебе, и вопиющих: согрешихом,

к Тебе привержены есмы от утробы, от чрева матере нашея,

8. Но яко исчезоша в суете дние наши,

обнажихомся Твоея помощи,

лишихомся всякаго ответа,

но дерзающе на щедроты Твоя, зовем:

9. Грехи юности нашея и неведения не помяни,

и от тайных наших очисти нас,

и не отрини нас во время старости,

внегда оскудети крепости нашей:

10. не остави нас,

прежде даже нам в землю не возвратитися,

сподоби к Тебе возвратитися,

и вонми нам благоприятием и благодатию,

11. возмери 4 беззакония наша щедротами Твоими,

сопротив постави бездну щедрот Твоих

множеству согрешений наших.

12. Призри с высоты святыя Твоея, Господи,

на предстоящыя люди Твоя,

и чающыя еже от Тебе богатыя милости.

Посети нас благостию Твоею,

избави нас от насильства диаволя,

утверди живот наш святыми Твоими и священными законы.

13. Ангела, верна хранителя, пристави людям Твоим,

всех собери в Твое Царствие:

даждь прощение уповающым на Тя: остави им и нам грехи:

очисти нас действом Святаго Твоего Духа:

разруши, яже на нас, козни вражия.

К первой молитве присоединяется еще эта

14. Благословен еси Господи Владыко Вседержителю,

просветивый день светом солнечным,

и нощь уяснивый зарями огненными,

долготу дневную преити нам сподобивый,

и приближитися начатком нощи:

услыши моления наша, и всех людiй Твоих,

15. и, всем нам простив вольныя и невольныя грехи,

приими вечерняя наша моления,

и низпосли множество милости Твоея,

и щедроты Твоя на достояние Твое.

16. Остени 5 нас святыми Ангелы Твоими,

вооружи нас оружием правды Твоея,

огради нас истиною Твоею,

соблюди нас силою Твоею,

избави нас от всякаго обстояния 6 ,

всякаго навета, 7 сопротиволежащаго:

17. подаждь же нам и настоящий вечер, с приходящею нощию,

совершен, свят, мирен, безгрешен, безсоблазнен, безмечтанен,

и вся дни живота нашего:

молитвами Святыя Богородицы,

и всех святых от века Тебе благоугодивших.

По сугубой ектении молитва вторая

1. Господи Иисусе Христе, Боже наш,

мир Твой подавый человеком

и Пресвятаго Духа дар,

еще в житии и с нами сый,

в наследие неотъемлемое верным присно подаваяй:

2. явленнейше же сию благодать Твоим учеником

и Апостолом днесь низпославый,

и сих устне огненными утвердивый языки,

3. имиже весь род человеческий

Боговедение своим языком в слух уха приимше,

светом Духа просветихомся,

и прелести якоже тмы изменихомся,

и чувственных и огненных язык раздаянием,

и преестественным действом,

еже в Тя веры научихомся,

и Тебе благословити со Отцем и Святым Духом,

во единем Божестве и силе и власти узарихомся.

4. Ты убо, Отчее сияние,

существа и естества Его неизменное и недвижимое начертание,

источниче премудрости и благодати:

отверзи и мне, грешному, устне, и научи мя,

како достоит, и о ихже потреба молитися 8 :

Ты бо еси ведый многое грехов моих множество,

но Твое благоутробие 9 победит сих безмерное.

5. Се бо страхом предстою Ти,

в пучину милости Твоея отчаяние души моея поверг:

окорми 10 живот мой,

словом всю тварь неизреченною премудрости силою управляяй,

тихое обуреваемых пристанище,

и скажи ми путь, в оньже пойду.

6. Дух премудрости Твоея моим подаждь помышлением,

Дух разума безумию моему даруй,

Духом страха Твоего моя осени дела,

и Дух правый обнови в утробе моей,

и Духом Владычним мыслей моих поползновение утверди:

7. да на всяк день Духом Твоим благим к полезному наставляемь,

сподоблюся творити заповеди Твоя,

и Твое присно памятствовати славное пришествие,

и истязательное 11 содеянных нами.

8. И да не презриши мя тленными сопрельщатися мiра сего красными,

но будущих восприятия желати укрепи сокровищ 12 .

9. Ты бо рекл еси Владыко:

яко елика аще кто просит о Твоем имени,

невозбранно приемлет от Твоего присносущнаго Бога и Отца,

темже и аз грешный в пришествии святаго Твоего Духа,

Твою молю благость, елика просих, воздаждь ми во спасение.

10. Ей, Господи, всякаго благодеяния богатый Дателю, и Подателю благий,

яко Ты еси подаваяй преизобильно ихже просим:

Ты еси сострадателен и милостивый,

Иже безгрешно быв плоти нашея общник,

и приклоняющым к Тебе колена,

очищение же быв грехов наших.

11. Даждь убо Господи, людем Твоим щедроты Твоя:

услыши нас с небесе святаго Твоего:

освети нас силою спасительныя десницы Твоея:

покрый нас кровом крилу Твоею,

да не презриши дел руку Твоею.

12. Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим:

не вемы кланятися богу чуждему,

ниже простирати руки наша, Владыко, к богу иному.

13. Остави нам согрешения, и приим наша коленопоклонная моления,

простри всем нам руку помощи,

приими молитву всех, яко кадило приятное,

восприемлемое пред Твоим преблагим Царством.

К второй молитве присоединяется еще эта

14. Господи, Господи,

избавлей нас от всякия стрелы 14 летящия во дни,

избави нас от всякия вещи во тьме преходящия.

Приими жертву вечернюю рук наших воздеяния:

15. сподоби же нас и нощное поприще

без порока прейти, неискушенны от злых,

и избави нас от всякаго смущения и боязни,

яже от диавола нам прибывающия.

16. Даруй душам нашим умиление,

и помыслом нашим попечение,

еже на страшнем и праведнем Твоем суде испытания.

17. Пригвозди страху Твоему плоти нашя,

и умертви уды 15 наша сущыя на земли,

да и сонным безмолвием просветимся,

зрением судеб Твоих.

18. Отъими же от нас всякое мечтание неподобное и похоть вредну:

возстави же нас во время молитвы, утверждены в вере,

и преспевающыя в заповедех Твоих.

По малой ектении молитва третья

1. Приснотекущий, животный 16 , и просветительный источниче,

соприсносущная Отцу содетельная 17 сило,

все смотрение за спасение человеческое прекрасне исполнивый,

Христе Боже наш,

смерти узы неразрешимыя, и заклепы 18 адовы расторгнувый,

лукавых же духов множество поправый:

2. приведый Себе о нас непорочное заколение,

и тело давый пречистое в жертву,

всякого греха неприкосновенное же и непроходное 19 ,

и неисповедимым священнодействием живот нам вечный даровавый:

во ад сшедый, и вереи вечныя сокрушивый,

и во тьме седящым восход 20 показавый:

3. началозлобнаго же и глубиннаго змия

Богомудростным льщением уловивый 21

и веригами мрака связавый в тартаре 22 и огни негасимем,

и во тьме кромешней

неисчетносильною Твоею затвердивый крепостию,

великоименитая премудросте Отчая,

напаствуемым великий помощник явивыйся,

и просветивый седящыя во тме и сени смертней.

4. Ты, славы присносущныя Господи,

и Отца вышняго Сыне возлюбленный,

присносущный Свете от присносущнаго Света, Солнце правды,

услыши нас молящихся к Тебе,

и упокой душы рабов Твоих,

прежде усопших отец и братий наших,

и прочих сродник по плоти,

и всех своих в вере,

о нихже и память творим ныне,

яко в Тебе всех держава,

и в руце Твоей содержиши вся концы земли.

5. Владыко Вседержителю, Боже Отец и Господи милости,

рода смертнаго же и безсмертнаго,

и всякаго естества человеческаго Содетелю,

составляемаго же, и паки разрешаемаго 23 , живота же и скончания,

еже зде пребывания, и еже тамо преложения:

лета измеряяй живым, и времена оставляяй смерти:

низводяй во ад и возводяй,

связуяй в немощи, отпущаяй в силе,

настоящая потребне строяй, и будущая полезно управляяй:

смертным жалом уязвенных воскресения надеждами веселяяй.

6. Сам убо, Владыко всех, Боже Спасителю наш,

надежде всех концев земли, и сущих в море далече,

иже в сей последний

и великий спасительный день Пятдесятницы праздника,

тайну святыя и единосущныя, и соприсносущныя, и неразделимыя,

и неслиянныя Троицы показавый нам,

и наитие и пришествие святаго и животворящаго Твоего Духа,

в виде огненных языков на святыя Твоя Апостолы излиявый,

и благовестники тех поставивый,

благочестивыя нашея веры,

и исповедники истиннаго Богословия показавый:

7. Иже и в сей всесовершенный и спасительный праздник,

очищения убо молитвенная

о иже во аде держимых сподобивый приимати,

великия же подаваяй нам надежды

ослабления содержимым от содержащих я скверн,

и утешению Тобою низпослатися:

8. услыши нас смиренных и Твоих раб молящихся Ти,

и упокой душы рабов Твоих прежде усопших,

на месте светле, на месте злачне, на месте прохлаждения:

отонудуже отбеже всякая болезнь, печаль и воздыхание,

и учини духи их в селениях праведных,

и мира и ослабления сподоби их:

9. яко не мертвии восхвалят Тя, Господи,

нижесущии во аде исповедание дерзнут принести Тебе:

но мы живии благословим Тя и молим,

и очистительныя молитвы и жертвы приносим Тебе о душах их.

К третьей молитве присоединяется еще эта

10. Боже великий, и вечный, святый, человеколюбивый,

сподобивый нас в сей час стати пред неприступною Твоею славою,

на пение и хвалу чудес Твоих,

очисти ны недостойныя рабы Твоя,

и подаждь благодать еже сокрушенным сердцем,

невозносительно приносити Тебе трисвятое славословие,

и благодарение великих Твоих даров,

яже сотворил еси к нам, и твориши всегда в нас.

11. Помяни Господи немощь нашу,

и да не погубиши нас со беззаконии нашими:

но сотвори великую милость со смирением нашим,

да греховныя тмы избежавше,

во дни правды ходити будем,

и одеявшеся оружием света,

ненаветно 24 пребудем от всякия козни лукаваго,

и со дерзновением прославим о всех,

Тебе единаго истиннаго человеколюбца Бога.

12. Твое бо яко воистину и великое вресноту таинство, 25

Владыко всех, и Творче,

временное решение 26 Твоих тварей,

и еже по сих совокупление

и упокоение еже во веки.

13. Тебе благодать 27 о всех исповедуем,

о входех наших, яже в мiр сей, и исходех,

надежды нам Воскресения, и жизни нетленныя,

Твоим неложным обещанием предобручают,

яже приимем в будущем втором пришествии Твоем:

14. Ты бо еси и воскресения нашего Начальник,

Читайте так же:  Молитва для роженицы во время

и поживших неумытный 28 человеколюбивый Судия,

и мздовоздаяния Владыка и Господь,

Иже и приобщивыйся нам приискренно плоти и крове,

снизхождения ради крайняго:

15. и нашя страсти неотметныя 29 ,

внегда волею во искус поставити,

приим за милосердие щедрот,

и в немже пострадал еси сам искусився,

искушаемым нам быв самообещанный помощник:

темже и совозвел еси нас в Твое безстрастие.

16. Приими убо Владыко, мольбы и моления наша,

и упокой вся отцы коегождо, и матери, и чада, и братию, и сестры,

единородныя, и купнородныя, и вся прежде почившыя душы:

в надежде воскресения жизни вечныя учини духи их,

и имена в книзе животней, в недрах Авраама, и Исаака, и Иакова,

в Царствии Небеснем, в раи сладости, светлыми ангелы Твоими,

вводя вся во святыя Твоя обители,

совоздвизаяй и телеса наша в день,

в оньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованием.

17. Несть убо, Господи,

рабом Твоим смерть,

исходящым нам от тела,

и к Тебе Богу нашему приходящым,

но преставление от печальнейших на полезнейшая и сладостнейшая,

и на упокоение и радость.

18. Аще же и что согрешихом к Тебе,

милостив буди нам же и тем:

зане ни един есть чист пред Тобою от скверн,

ниже аще един день живота его есть,

разве Ты точию един,

на земли явивыйся безгрешный Господь наш Иисус Христос,

Имже вси уповаем милость получити,

и оставление грехов.

19. Сего ради нам же и онем,

яко благ и человеколюбец Бог,

ослаби, остави, прости грехопадения наша,

вольная и невольная,

яже в ведении, предъявленная и забываемая:

яже в деянии, яже в помышлении,

яже в словеси, яже во всех наших житиях и движениих.

20. И отшедшим убо свободу и ослабу даруй,

нас же сущих зде благослови,

конец благий и мирный даруя нам же и всем людем Твоим,

и милости и человеколюбия утробу отверзаяй нам,

на страшнем и ужаснем Твоем пришествии,

и царствия Твоего достойных нас сотвори.

К третьей молитве присоединяется еще одна

21. Боже великий и вышний,

Едине имеяй безсмертие,

во свете живый неприступнем,

всю тварь мудростию создавый,

разделивый посреде света, и посреде тмы,

и солнце убо положивый во область дне,

луну же и звезды во область нощи.

22. Сподобивый нас грешных

и в настоящий день предварити лице Твое во исповедании,

и вечернюю Тебе службу принести:

23. Сам Человеколюбче Господи,

исправи молитву нашу яко кадило пред Тобою,

и приими ю в воню благоухания.

24. Подаждь же нам настоящий вечер и проходящую нощь мирну,

облецы ны оружием света,

избави нас от страха нощнаго,

и от всякия вещи во тме преходящия,

25. И даруй нам сон,

иже во упокоение немощи нашей даровал еси,

от всякого диавольскаго мечтания изменен.

26. Ей, Владыко, всех благих Подателю,

яко да и на ложах наших умиляющеся, воспомянем

и в нощи пресвятое имя Твое,

27. и поучением Твоим заповедей озаряеми,

в радости душевной востанем к славословию Твоея благости,

молитвы и моления Твоему благоутробию приносяще о своих гресех, и о всех людех Твоих:

ихже, молитвами Пресвятыя Богородицы,

в милости посети.

Бог знает, что нам нужно, прежде прошения наше­го, но молитва к Нему нужна, как свидетельство нашей веры в Него и любви к Нему, нашего смирения и сознания необходимости Его помощи.

Заповедь, – Своим Божественным Словом (Mф. 6:9) и примером ( Лк. 22:40–46 ).

По Твоему милосердию к нам. Евр. 7:24–25 ; Евр. 9:24 .

16 июня 2019: День Святой Троицы – Пятидесятница

Что такое Пятидесятница

Происхождение названия “Пятидесятница”

Когда празднуется Пятидесятница

События Пятидесятницы

Богослужение Пятидесятницы

Иконы Пятидесятницы

12 вопросов о Пятидесятнице

“Пятидесятница” Андреа Орканьи

Иконография праздника Пятидесятницы

Смысл дня святой Троицы

Молитвы дня святой Троицы

Почему храмы украшают березами?

Троицкая родительская суббота

Стихи о Троице

Что такое Пятидесятница

День Святой Троицы — это один из двунадесятых праздников, 12-ти главнейших после Пасхи праздников в Православии. Его также называют Троица, Пятидесятница, Сошествие Святого Духа.

В этот день мы вспоминаем евангельское событие — сошествие Святого Духа на апостолов. На пятидесятый день после Пасхи апостолы собрались в Сионской горнице в Иерусалиме, где накануне ареста и Распятия Христос совершил Тайную Вечерю. И тут, как мы читаем в Новом Завете, «…внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились. И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них. И исполнились все Духа Святаго, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать» (Деян 2:2-4).

После сошествия Святого Духа апостолы стали говорить на самых разных наречиях, и люди, окружающие их, удивлялись: как простые галилеяне могут знать столько языков? Ведь для каждого из слушателей проповедь Христа Воскресшего звучала на его родном языке.

Сошествие Святого Духа и многоязычная проповедь апостолов стали днем рождения Церкви — сообщества верных Христу, объединенных Таинствами в Единое Тело Христово.

Происхождение названия «Пятидесятница»

«Троица» и «Пятидесятница» — два названия одного христианского праздника. Слово «Пятидесятница» имеет чисто хронологическое значение, т. е. «на пятидесятый день». Двойное название — свидетельство того, что у праздника есть ветхозаветные истоки.

В Израиле Ветхого Завета Пятидесятница была праздником урожая. В этот день иудеи приносили Богу жертву — плоды первого урожая. Потом, в течение веков, значение праздника менялось. Он стал восприниматься как день рождения Ветхозаветной Церкви — на Пятидесятницу вспоминали Завет, который Господь заключил с Моисеем и всем израильским народом приблизительно через пятьдесят дней после исхода евреев из Египта, т. е. иудейской Пасхи. Эти события происходили во второй половине XIII в. до н. э.

И вот, после Пасхи, Воскресения Христова, Пятидесятница стала праздником нового Завета Господа с людьми. Днем рождения христианской Церкви.

Когда празднуется Пятидесятница

Пятидесятница отмечается на пятидесятый день после Пасхи не потому, что христиане просто приняли Ветхозаветный праздник.. Это соответствует новозаветной истории — именно спустя 50 дней после Воскресения Иисуса Христа Святой Дух сошел на апостолов. День Троицы всегда приходится на воскресенье.

События Пятидесятницы

Сошествие Святого Духа на учеников Христа в день Пятидесятницы описано в одной из книг Нового Завета — Деяния святых апостолов.

Событие произошло через десять дней после Вознесения Христова, когда на горе Елеонской Он во плоти вознесся на небо. Наступил праздник ветхозаветной Пятидесятницы. Апостолы и Богородица находились в этот день в Сионской горнице в Иерусалиме — той самой комнате, где совершилась Тайная Вечеря. Именно там, как написано в Новом Завете, произошло Сошествие Святого Духа на учеников Христа:

«…внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились. И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них. И исполнились все Духа Святаго, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать» (Деян 2:2-4).

Чудо не осталось незамеченным. Пятидесятница была общенародным праздником, и столица Израиля наводнилась верующими. Люди приехали из разных городов и даже соседних стран. Каково же было их изумление, когда они, привлеченные шумом, подошли к дому, где собрались апостолы, и услышали, что те говорят на самых разных языках. Сперва народ решил, что ученики Христа просто-напросто пьяны: «говорили: они напились сладкого вина» (Деян 2:13). Но апостол Петр развеял эти домыслы и рассказал людям о смысле чуда, о том, что с этого дня апостолы будут проповедовать Христа Воскресшего всему миру:

«Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим: они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня; но это есть предреченное пророком Иоилем: И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут. И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать». (Деян 2:14-18)

Богослужение Пятидесятницы

На Троицу в православных храмах совершается одна из самых красивых служб в году. Церкви полны летней зелени: люди приносят полевые травы, ветки березы, цветы. Пол храма устлан свежескошенной травой, запах ее мешается с ароматом ладана. Цвет облачений священнослужителей — зеленый.

Обычно сразу же после Литургии в храме служат великую вечерню (по уставу она должна совершаться вечером, но многие прихожане тогда не смогут на нее прийти). На вечерне поют стихиры, прославляющие сошествие Святого Духа. Священник читает три особых молитвы: о Церкви, о спасении всех молящихся и о упокоении душ всех усопших, в том числе и «во аде держимых». В это время священнослужители и прихожане стоят на коленях. Коленнопреклоненной молитвой завершается послепасхальный период, во время которого в храмах не совершается коленопреклонений и земных поклонов.

На утрене в храмах поют два канона Троицы, оба написаны знаменитыми древними авторами: первый Космой Маюмским, второй Иоанном Дамаскиным.

Икона Пятидесятницы

На иконах праздника Пятидесятницы по традиции изображают Сионскую горницу, в которой Святой Дух сошел на апостолов в виде огненных языков.

Перед нами — двенадцать апостолов, они стоят как бы полукругом — в форме подковы. Вместо Иуды Искариота – избранный на его замену апостол Матфий. В руках учеников Христа — книги и свитки; пальцы апостолов сложены в благословляющем жесте. Есть на иконе и апостол Павел, которого не было в Сионской горнице. Этим подчеркивается, что Дух Святой сходит не только на конкретных лиц, находившихся в Сионской горнице, но дается всей Церкви, которая на тот момент состояла из Двенадцати апостолов. Между Петром и Павлом на иконе — пустое место, которое напоминает нам о присутствии Святого Духа.

Смысл дня Святой Троицы

Протоиерей Игорь Фомин, настоятель храма Александра Невского при МГИМО, клирик собора иконы Казанской Божией Матери на Красной площади.

«Пятидесятница — это день рождения Церкви Христовой. Господь объединяет вокруг себя всех верующих людей — тех, кто желает следовать Ему, жить по Его заповедям, побеждать Его смертью свою смерть.

Вавилонское рассеяние народов, о котором мы читаем в Ветхом Завете, преодолевается как раз в дне Пятидесятницы. Господь снова собирает людей думающих, трудящихся над своим спасением. И все для того, чтобы потом ввести их в Царствие Небесное».

Молитвы праздника Святой Троицы

Тропарь Пятидесятницы

Благословен еси Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче слава Тебе.

Благословен Ты, Христе Боже наш, явивший премудрыми рыбаков, ниспослав им Духа Святого и через них уловивший вселенную. Человеколюбец, слава Тебе!

Кондак Пятидесятницы

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний: егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Когда сошел Всевышний и языки смешал, Он этим разделял народы; когда же огненные языки раздал, Он к единению всех призвал, и мы согласно славим Всесвятого Духа.

Величание Пятидесятнице

Величаем Тя, Живодавче Христе и чтем Всесвятаго Духа Твоего, Егоже от Отца, послал еси божественным учеником Твоим.

Перевод:

Почему храмы украшают березами?

На Троицу традиционно украшали храмы ветвями берез и травой. Этот обычай имеет несколько объяснений. Во-первых, березы могут напоминать о дубраве Мамвре, где был дуб, под которым Господь, Святая Троица, в виде трех ангелов явился Аврааму. Она изображена на иконах Троицы.

Читайте так же:  Молитва чтобы муж не ругался

Во-вторых, в тот день, когда Святой Дух сошел на апостолов, иудеи отмечали праздник Пятидесятницы, который был связан с историей дарования им Закона Божия. . На пяти­десятый день после исхода из египетской земли евреи подошли к Синайской горе, где Господь дал Моисею десять заповедей.
Это было время весны, и вся гора Синайская была покрыта цветущими деревьями. Вероятно отсюда в древней Церкви был обычай в день Пятидесятницы украшать свои храмы и дома зеленью, чтобы как бы вновь очутиться на горе Синайской с Моисеем.

Троицкая родительская суббота

О смысле Троицкой родительской субботы рассказывает протоиерей Игорь Фомин, настоятель храма Александра Невского при МГИМО, клирик собора иконы Казанской Божией Матери на Красной площади:

«Троицкая родительская суббота похожа на другие родительские субботы. Это день в году, когда мы, христиане, концентрируем свое внимание на молитве об усопших.

Важно, чтобы в эту субботу ничто не отвлекало нас от молитвы, чтобы весь наш ум был сосредоточен празднике.

Как правильно провести этот день? В храме, молитвенно вспоминая умерших, которые дороги нашему сердцу. А еще — почтить их память добрыми делами, постараться изменить себя к лучшему. Это будет лучшим подарком для тех, кто нам дорог и находится за гробом, перед лицом Божиим».

Стихи о Троице

Отрывок из поэмы «Евгений Онегин» А. С. Пушкина:

В день Троицын, когда народ
Зевая, слушает молебен,
Умильно на пучок зари
Они роняли слезки три…

Сергей Есенин. Троица

В роще по березкам зычный перезвон.

Тянется деревня с праздничного сна,

В благовесте ветра хмельная весна.

Пойте в чаще, птахи, я вам подпою,

Похороним вместе молодость мою.

Нонче на закате с Божьего крыльца

Стану к аналою подле молодца.

Батюшкина воля, матушкин приказ,

Горе да кручина повенчают нас.

Ах, развейтесь кудри, обсекись коса,

Без любви погинет девичья краса.

Троицыно утро, утренний канон,

Иван Бунин. Троица

Гудящий благовест к молитве призывает,
На солнечных лучах над нивами звенит;
Даль заливных лугов в лазури утопает,
И речка на лугах сверкает и горит.

А на селе с утра идет обедня в храме;
Зеленою травой усыпан весь амвон,
Алтарь, сияющий и убранный цветами,
Янтарным блеском свеч и солнца озарен.

И звонко хор поет, веселый и нестройный,
А в окна ветерок приносит аромат…
Твой нынче день настал, усталый, кроткий брат,
Весенний праздник твой и светлый, и спокойный!

Ты нынче с трудовых засеянных полей
Принес сюда в дары простые приношенья:
Гирлянды молодых березовых ветвей,
Печали тихий вздох, молитву и смиренье.

* * *
Все темней и кудрявей березовый лес зеленеет.
Колокольчики ландышей в чаще зеленой цветут;
На рассвете в долинах теплом и черемухой веет,
Соловьи до рассвета поют.

Скоро Троицын день, скоро песни, венки и покосы,
Все цветет и поет, молодые надежды тая.
О, весенние зори и теплые майские росы!
О, далекая юность моя!

Николай Некрасов. Зеленый Шум

Идет-гудет Зеленый Шум,
Зеленый Шум, весенний шум!

Играючи, расходится
Вдруг ветер верховой.
Качнет кусты ольховые,
Подымет пыль цветочную,
Как облако, — все зелено:
И воздух, и вода!

Как молоком облитые,
Стоят сады вишневые,
Тихохонько шумят;
Пригреты теплым солнышком,
Шумят повеселелые
Сосновые леса;
А рядом новой зеленью
Лепечут песню новую
И липа бледнолистая,
И белая березонька
С зеленою косой!
Шумит тростинка малая,
Шумит высокий клен…
Шумят они по-новому,
По-новому, весеннему…

Идет-гудет Зеленый Шум,
Зеленый Шум, весенний шум.

Рекомендовано для использования на уроках ОПК.

Молитва Пресвятой Троице: текст на русском, который нужно знать всем

Важнейший праздник в календаре церковных праздников июня — это Троица 2019, которая по своему глубокому смыслу объединит всех верующих вокруг единого. Мы много внимания уделили Троице, но также хотим обратить внимание на молитвы Троице, которые нужно знать и активно пользоваться. Молитва Пресвятой Троице текст на русском читайте далее в нашем материале.

Ранее мы уже публиковали на Троицу приметы и обычаи, которые очень тесно переплелись с народной культурой славянских народов. Обряды на Троицу (в частности про освящение трав) — очень популярны, поэтому их так часто ищут в сети, как и запреты на Троицу.

Но также повышенную важноcть имеет и молитва Пресвятой Троице, чему верующие люди уделяют особенное внимание. Поэтому мы нашли Пресвятая Троица молитва текст.

Молитва Троице текст

Пресвятая Троице, помилуй нас;
Господи, очисти грехи наша;
Владыко, прости беззакония наша;
Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. Господи, помилуй. Господи, помилуй.
Слава Отцу и Сыну и Святому духу и ныне и присно и во веки веков.

Молитва пресвятой Троице: текст на русском

«Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имени Твоего ради».

«Пресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти наши грехи; Владыка, прости наши беззакония (нарушения закона Божиего); Святой (Дух), приди и исцели наши немощи, имени Твоего (Пресвятой Троицы) ради».

Молитва Троице: текст

Пресвятая Троице, единосущная Державо, всех благих Вина,
что воздадим Тебе за вся, яже воздала еси нам грешным и недостойным прежде,
неже на свет произыдохом, за вся, яже воздаеши коемуждо нас по вся дни,
и яже уготовала еси всем нам в веце грядущем!

Подобаше убо, за толикия благодеяния и щедроты, благодарити Тя не словесы точию,
но паче делы, храняще и исполняюще заповеди Твоя:
мы же, страстем нашим и злым обычаем внемше,
в безчисленныя от юности низвергохомся грехи и беззакония.

Сего ради, яко нечистым и оскверненным, не точию пред Трисвятое лице Твое безстудно явитися,
но ниже имени Твоего Пресвятаго изрещи довлеяше нам, аще бы не Ты Сама благоизволила,
во отраду нашу, возвестити, яко чистыя и праведныя любящи,
и грешники кающияся милуеши и благоутробне приемлеши.

Призри убо, о Пребожественная Троице, с высоты Святыя Славы Твоея
на нас, многогрешных, и благое произволение наше, вместо благих дел, прииими;
и подаждь нам духа истиннаго покаяния, да возненавидевше всякий грех,
в чистоте и правде, до конца дней наших поживем, творяще пресвятую волю Твою
и славяще чистыми помыслы и благими деяньми сладчайшее и великолепое имя Твое.
Аминь.

Молитва Троице на русском

От сна восстав, благодарю Тя, Святая Троице, яко многия ради Твоея благости и долготерпения не прогневался еси на мя, лениваго и грешнаго, ниже погубил мя еси со беззаконьми моими; но человеколюбствовал еси обычно и в нечаянии лежащего воздвигл мя еси, во еже утреневати и славословити державу Твою. И ныне просвети мои очи мысленныя, отверзи моя уста поучатися словесем Твоим, и разумети заповеди Твоя, и творити волю Твою, и пети Тя во исповедании сердечнем, и воспевати всесвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Теперь в вашем арсенале есть молитва Троице и не одна. Проведите этот праздник с правильным душевным настроем, а также не забудьте поздравить с Троицей 2019 своих близких!

Молитвы в день Святой Троицы

Тропарь праздника, глас 8:

Благословен еси, Христе Боже наш, / Иже премудры ловцы явлей, / низпослав им Духа Святаго, / и теми уловлей вселенную, / Человеколюбче, слава Тебе.

Благословен Ты, Христе Боже наш, сделавший премудрыми рыбаков, ниспослав на них Духа Святого, и через них уловивший весь мир. Человеколюбец, слава Тебе!

Егда снизшед языки слия, / разделяше языки Вышний, / негда же огненные языки раздаяше, / в соединение вся призва, / и согласно славим Всесвятого Духа.

Когда, сойдя, Всевышний смешал языки, то разделил народы; когда же раздал огненные языки, то всех призвал к единству; и мы единодушно славим Всесвятого Духа.

Величаем Тя, / Живодавче Христе / и чтем Всесвятаго Духа Твоего, / Егоже от Отца, / послал еси божественным учеником Твоим.

Прославляем Тебя, Податель жизни Христе, и почитаем Всесвятого Духа Твоего, Которого Ты послал от Отца божественным ученикам Твоим.

Радуйся, Царице, матеродевственная славо: всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста витийствовати не могут, Тебе пети достойно; изумевает же ум всяк Твое Рождество разумети. Темже Тя согласно славим.

Радуйся, Царица, преславная Мати-Дева! Никакие искусные, красноречивые уста не могут так витийствовать, чтобы Тебя воспевать по достоинству, и всякий ум изумляется, пытаясь постигнуть рождение Тобою Христа; потому мы Тебя согласно славим.

После Божественной литургии в светлый праздник Пресвятой Троицы служится торжественная Троицкая вечерня с тремя коленнопреклонными молитвами.

Все три читаемые молитвы составлены св. Василием Великим (329-379 гг.).

Первая молитва – Богу Отцу. Мы исповедуем пред Отцем Небесным наши грехи и просим Его помиловать нас ради великой жертвы сына Его, Господа нашего Иисуса Христа.

Вторая – Господу Иисусу Христу о нас грешных, на земле живущих. Мы просим Господа даровать нам Божественнаго Духа.

Третья – Господу Иисусу Христу об усопших в вере наших братьях. Мы просим Господа, сошедшего во ад и сокрушившаго силу диавола, упокоить наших усопших отцев и братьев в месте светле, в месте злачне, в месте покойне.

Только в редкие дни, особые моменты богослужебного круга возносится в храме непосредственная, прямая молитва Богу Отцу. В круге дневных служб такова евхаристическая молитва пред престолом на Божественной литургии между пением «Верую» и «Отче наш», когда воспоминательно приносится бескровная жертва Сына Божия. Но в день Святой Троицы – живое сознание, что Спасителем нашим разрушены все преграды, исполняет верных священного дерзновения во Христе к Богу Отцу Единому, ибо Христов – Сын в дому Своем; Егоже дом мы есмы.

«Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме, непостижиме, неизследиме, непременнне, непобедиме, незлобиве Господи, Едине имеяй безсметрие, во свете живый неприступнем». Найдем ли более возвышенные слова, чем эти начальные слова первой Троицкой молитвы Богу, Неописуемом в Своем Существе?

Протопресвитер Михаил Помазанский

Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме, непостижиме, неизследиме, непременне, непобедиме, неизчетне, незлобиве Господи, един имеяй безсмертие, во свете живый неприступном: сотворивый ибо и землю и море, и вся созданная на них, прежде еже просити, всем прошения подаваяй,

Тебе молимся, и Тебе просим, Владыко человеколюбче, Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, нас ради человеков, и нашего ради спасения, сшедшего с небес, и воплотившагося от Духа Святаго и Марии Приснодевы, и преславныя Богородицы:

иже первее убо словесы уча, последи же и делы показуя, егда спасительную страсть претерпе, подаде нам подписание смиренным, и грешным, и недостойным рабом Твоим, мольбы приносити Тебе, в выи и колен преклонениих, о своих гресех, и о людских неведениих,

Сам многомилостиве и человеколюбче, услыши ны, воньже аще день призовем Тя, изрядне же в день сей пятдесятный, воньже по вознесению Господа нашего Иисуса Христа на небеса, и седении одесную Тебе Бога и Отца,

ниспосла Святаго Духа на святыя своя ученики и апостолы, иже и седе на едином коегождо их, и исполнишася вси неистощимыя благодати Его, и глаголаше языки иными величия Твоя, и прорекоша.

Ныне убо молящихся Тебе услыши нас, и помяни нас смиренных и осужденных, и возврати пленение душ наших, Твое милование имея о нас молящееся.

Прими нас припадающих Тебе, и вопиющих: согрешихом, к Тебе привержены есмы от утробы, от чрева матере нашея, Ты еси Бог наш.

Но яко исчезоша в суете дние наши, обнажихомся Твоея помощи, лишихомся всякаго ответа, но дерзающе на щедроты Твоя, зовем:>

Грехи юности нашея и неведения не помяни, и от тайных наших очисти нас, и не отрини нас во время старости, внегда оскудети крепости нашей:

Не остави нас, прежде даже нам в землю не возвратитися. сподоби к Тебе возвратитися, и вонми нам благоприятием и благодатию.

Возмери беззакония наша щедротами Твоими, сопротив постави бездну щедрот Твоих множеству согрешений наших.

Читайте так же:  Тихон задонский молитва о работе

Призри с высоты святыя Твоея Господи, на предстоящыя люди Твоя. И чающыя еже от Тебе богатыя милости. Посети нас благостию Твоею, избави нас от насильства диаволя: утверди живот наш святыми Твоими и священными законы.

Ангела, верна хранителя пристави людям Твоим, всех собери в Твое Царствие. Даждь прощение уповающым на Тя: остави им и нам грехи. Очисти нас действом святаго Твоего Духа: разруши яже на нас козни вражия.

К первой молитве присоединяется еще эта:

Благословен еси Господи Владыко Вседержителю, просветивый день светом солнечным, и нощь уяснивый зарями огненными, долготу дневную преити нам сподобивый, и приближитися начатком нощи: услыши моления наша, и всех людей Твоих,

и всем нам прости вольныя и невольныя грехи. Приими вечерняя наша моления, и низпосли множество милости Твоея, и щедроты Твоя на достояние Твое.

Остени нас святыми ангелы Твоими, вооружи нас оружием правды Твоея, огради нас истиною Твоею, соблюди нас силою Твоею, избави нас от всякаго обстояния, всякаго навета сопротиволежащаго.

Подаждь же нам и настоящий вечер, с приходящею нощию, совершен, свят, мирен, безгрешен, безсоблазнен, безмечтанен, и вся дни живота нашего: молитвами святыя, Богородицы, и всех святых от века Тебе благоугодивших.

Господи Иисусе Христе Боже наш, мир Твой подавый человеком, и пресвятаго Духа дар, еще в житий и с нами сый, в наследие неотемлемое верным присно подаваяй:

явленнейше же сию благодать Твоим учеником и апостолом днесь низпославый, и сих устне огненными утвердивый языки:

имиже весь род человеческий боговедение своим языком в слух уха приимше, светом духа просветихомся, и прелести якоже тьмы изменихомся, и чувственных и огненных язык раздаянием, и преестественным действом, еже в Тя веры научихомся, и Тебе благословити со Отцем и Святым Духом, во едином Божестве, и силе, и власти узарихомся.

Ты убо Очее сияние, существа и естества его неизменное и недвижимое начертание, источниче премудрости и благодати: отверзи и мне грешному устне, и научи мя, како достоит, и о ихже потреба молитися: Ты бо еси ведый многое грехов моих множество, но Твое благоутробие победит сих безмерное.

Се бо страхом предстою Ти, в пучину милости Твоея отчаяние души моея поверг: окорми живот мой словом всю тварь неизреченною премудрости силою управляяй, тихое обуреваемых пристанище, и скажи ми путь, воньже пойду.

Дух премудрости Твоея моим подаждь помышлением, дух разума безумию моему даруяй, духом страха Твоего моя осени дела, и дух правый обнови в утробе моей, и духом владычним мыслей моих поползновение утверди:

да на всяк день Духом Твоим благим к полезному наставляемь, сподоблюся творити заповеди Твоя, и Твое присно памятствовати славное пришествие, и истязательное содеянных нами.

И да не презриши мя тленными сопрельщатися мира сего красными, но будущих восприятия желати укрепи сокровищ.

Ты бо рекл еси Владыко: яко елика аще кто просит о Твоем имени, невозбранно приемлет от Твоего присносущнаго Бога и Отца, темже и аз грешный в пришествии святаго Твоего Духа, Твою молю благость, елика просих, воздаждь ми во спасение.

Ей Господи, всякаго благодеяния богатый дателю, и подателю благий, яко Ты еси подаваяй преизобильно ихже просим: Ты еси сострадателен и милостивый, иже безгрешно быв плоти нашея общник, и приклоняющым к Тебе колена, приклоняяйся любоблагоутробне, очищение же быв грехов наших.

Даждь убо Господи, людем Твоим щедроты Твоя: услыши нас с небесе святаго Твоего: освети нас силою спасительныя десницы Твоея: покрый нас кровом крилу Твоею, да не призриши дел руку Твоею.

Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим. Не вемы кланятися Богу чуждему, ниже простирати руки наша Владыко, к Богу иному.

Остави нам согрешения, и приим наша коленопоклонная моления, простри всем нам руку помощи, приими молитву всех яко кадило приятное, восприемлемое пред Твоим преблагим царством.

К второй молитве присоединяется еще эта:

Господи, Господи, избавлей нас от всякия стрелы летящия во дни: Избави нас от всякия вещи во тьме преходящия: Приими жертву вечернюю рук наших воздеяния.

Сподоби же нас и нощное поприще без порока прейти неискушены от злых: И избави нас от всякаго смущения и боязни, яже от диавола нам прибывающия.

Даруй душам нашим умиление, и помыслом нашим попечение, еже на страшнем праведнем Твоем суде испытания.

Пригвозди страху Твоему плоти нашя, и умертви уды наша сущыя на земли: Да и сонным безмолвием просветимся, зрением судеб Твоих.

Отими же от нас всякое мечтание неподобное и похоть вредну. Возстави же нас во время молитвы утверждены в вере и преспевающыя в заповедех Твоих.

Приснотекущий, животный, и просветительный источниче, соприсносущная Отцу содетельная сило, все смотрение за спасение человеческое прекрасне исполнивый, Христе Боже наш, смерти узы неразрешимыя, и заклепы адовы расторгнувый, лукавых же духов множество поправый.

Приведый себе о нас непорочное заколение, и тело давый пречистое в жертву, всякого греха неприкосновенное же и непроходное, и страшным сим, и неисповедимым священнодействием живот нам вечный даровавый: во ад сшедый, и вереи вечныя сокрушивый, и во тьме седящым восход показавый:

начало злобнаго же и глубиннаго змия Богомудростным льщением уловивый и веригами мрака связавый в тартаре и огни негасимом, и во тьме кромешней неисчетно сильною Твоею затвердивый крепостию, великоименитая премудросте Отчая, напаствуемым великий помощник явивыйся, и просветивый седящыя во тьме и сени смертней.

Ты славы присносущныя Господи, и Отца вышняго Сыне возлюбленный, присносущный свете от присносущнаго света, солнце правды, услыши нас молящихся к Тебе, и упокой душы рабов Твоих, прежде усопших отец и братий наших, и прочих сродник по плоти, и всех своих в вере, о нихже и память творим ныне, яко в Тебе всех держава, и в руце Твоей содержи вся концы земли.

Владыко вседержителю, Боже Отец и Господи милости, рода смертнаго же и безсмертнаго, и всякаго естества человеческаго содетелю, составляемаго же, и паки разрешимаго, живота же и скончания, еже зде пребывания, и еже тамо преложения: лета измеряяй живым, и времена оставляяй смерти: низводяй во ад и возводяй: связуяй в немощи, отпущаяй в силе: настоящая потребне строяй, и будущая полезно управляяй: смертным жалом уязвенных воскресения надеждами веселяяй.

Сам убо Владыко всех, Боже Спасителю наш, надежде всех концев земли, и сущих в море далече, иже в сей последний и великий спасительный день пятдесятницы праздника, тайну святыя и единосущныя, и соприсносущныя, и неразделимыя, и неслиянныя Троицы показавый нам, и наитие и пришествие святаго и животворящаго Твоего Духа, в виде огненных языков на святыя Твоя апостолы излиявый и благовестники тех поставивый, благочестивыя нашея веры, и исповедники истиннаго богословия показавый:

Иже и в сей всесовершенный и спасительный праздник, очищения убо молитвенная, о иже во аде держимых сподобивый приимати, великия же подаваяй нам надежды ослабления содержимым от содержащих я скверн, и утешению Тобою низпослатися.

Услыши нас смиренных, и Твоих раб молящихся Ти, и упокой душы Рабов Твоих прежде усопших, на месте светле, на месте злачне, на месте прохлаждения: Отонудуже отбеже всякая болезнь, печаль и воздыхание и учини духи их в селениях праведных, и мира и ослабления сподоби их:

яко не мертвии восхвалят Тя Господи, ниже сущии во аде исповедание дерзнут принести Тебе: но мы живии благословим Тя и молим, и очистительныя молитвы и жертвы приносим Тебе о душах их.

К третьей молитве присоединяется еще эта:

Боже великий, и вечный, святый, человеколюбивый, сподобивый нас в сей час стати пред неприступною Твоею славою, на пение и хвалу чудес Твоих, очисти ны недостойныя рабы Твоя, и подаждь благодать еже сокрушенным сердцем, невозносительно приносити Тебе трисвятое славословие, и благодарение великих Твоих даров, яже сотворил еси к нам, и твориши всегда в нас.

Помяни Господи немощь нашу, и да не погубиши нас со беззаконии нашими: но сотвори великую милость со смирением нашим, да греховныя тьмы избежавше, во дни правды ходити будем, и одеявшеся оружием света, ненаветно пребудем от всякия козни лукаваго, и со дерзновением прославим о всех, Тебе единаго истиннаго человеколюбца Бога.

Твое во яко воистину и великое вресноту таинство, Владыко всех, и Творче, временное решение Твоих тварей, и еже по сих совокупление, и упокоение еже во веки:

Тебе благодать о всех исповедуем, о входех наших, яже в мир сей, и исходех, надежды нам воскресения, и жизни нетленныя, Твоим неложным обещанием предобручают, яже приимем в будущем втором пришествии Твоем.

Ты бо еси и воскресения нашего начальник, и поживших неумытный человеколюбивый судия, и мздовоздаяния Владыка и Господь, иже и приобщивыйся нам приискренно плоти и крове, снизхождения ради крайняго:

и нашя страсти неотметныя, внегда волею во искус поставити, приим за милосердие щедрот, и в немже пострадал еси сам искусився, искушаемым нам быв самообещанный помощник: темже и совозвел еси нас в Твое безстрастие.

Приими убо Владыко, мольбы и моления наша, и упокой вся Отцы коегождо, и матери, и чада, и братию, и сестры единородныя, и купнородныя, и вся прежде почившыя душы: в надежде воскресения жизни вечныя учини духи их, и имена в книзе животней, в недрах Авраама, и Исаака, и Иакова, в стране живых, в царствии небеснем, в раи сладости, светлыми ангелы Твоими, вводя вся во святыя Твоя обители, совоздвизаяй и телеса наша в день, воньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованием.

Несть убо Господи, рабом Твоим смерть, исходящым нам от тела, и к Тебе Богу нашему приходящым, но преставление от печальнейших на полезнейшая и сладостнейшая, и на упокоение и радость.

Аще же и что согрешихом к Тебе, милостив буди нам же и тем, зане ни един есть чист пред Тобою от скверн, ниже аще един день живота его есть, разве Ты точию един, на земли явивыйся безгрешный Господь наш Иисус Христос: имже вси уповаем милость получити, и оставление грехов.

Сего ради нам же и онем, яко благ и человеколюбец Бог, ослаби, остави, прости грехопадения наша, вольная и невольная, яже в ведении, предявленная и забываемая: яже в деянии, яже в помышлении, яже в словеси, яже во всех наших житиях и движениих.

И отшедшым убо свободу и ослабу даруй, нас же сущих зде благослови, конец благий и мирный даруя нам же и всем людем Твоим, и милости и человеколюбия утробу отверзаяй нам, на страшном и ужасном Твоем пришествии, и царствия Твоего достойных нас сотвори.

К третьей молитве присоединяется еще одна:

Боже великий и вышний, едине имеяй безсмертие, во свете живый неприступном, всю тварь мудростию создавый, разделивый посреде света, и посреде тьмы: И солнце убо положивый во область дне, луну же и звезды во область нощи.

Сподобивый нас грешных и в настоящий день предварити лице Твое во исповедании, и вечернюю Тебе службу принести.

Сам человеколюбче Господи, исправи молитву нашу, яко кадило пред Тобою, и приими ю в воню благоухания.

Подаждь же нам настоящий вечер и проходящую нощь мирну: облецы ны оружием света, избави нас от страха нощнаго, и от всякия вещи во тьме преходящия.

И даруй нам сон, иже во упокоение немощи нашей даровал еси, от всякого диавольскаго мечтания изменен.

Ей Владыко всех благих подателю, яко да и на ложах наших умиляющеся воспомянем и в нощи пресвятое имя Твое.

И поучением Твоим заповедей озаряеми, в радости душевной востанем к славословию Твоея благости, молитвы и моления Твоему благоутробию приносяще о своих гресех, и о всех людех Твоих: ихже молитвами Пресвятыя Богородицы, в милости посети.

Dmitry Makarov

Наверх