Молитва оптинского старца об украине

Оптинский молитвослов

Гос­подь все по Сво­ей ми­лос­ти и пре­муд­рос­ти уст­ра­и­ва­ет к на­шей поль­зе и ду­шев­но­му на­зи­да­нию, но толь­ко мы по сла­бос­ти на­шей и ост­ра­ст­во­ван­но­му на­вык­но­ве­нию ху­до по­ни­ма­ем, яко мла­ден­цы.

пн вт ср чт пт сб вс
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Молитва матери о своих детях

Молитву эту, составленную прп. Амвросием Оптинским, раздавали верующим в Казанской Амвросиевской женской пустыни при с. Шамордино.

Б оже! Создатель всех тварей, прилагая милость к милости, Ты соделал меня достойной быть матерью семейства; благодать Твоя даровала мне детей, и я дерзаю сказать: они Твои дети! Потому что Ты даровал им бытие, оживотворил их душою бессмертною, возродил их крещением для жизни, сообразной с Твоей волей, усыновил их и принял в недра Церкви Своей, Господи!

Сохрани их в благодатном состоянии до конца жизни; сподоби их быть причастниками таинств Твоего Завета; освящай Твоею истиною; да святится в них и через них святое имя Твое!

Ниспосли мне Твою благодатную помощь в их воспитании для славы имени Твоего и пользы ближняго! Подаждь мне для сей цели способы, терпение и силы!

Научи меня насадить в их сердце корень истинной мудрости — страх Твой! Озари их светом управляющей вселенною Твоей мудрости!

Да возлюбят Тебя всею душою и помышлением своим; да прилепятся к Тебе всем сердцем и во всю жизнь свою да трепещут слов Твоих!

Даруй мне разум убедить их, что истинная жизнь состоит в соблюдении заповедей Твоих; что труд, укрепляемый благочестием, доставляет в сей жизни безмятежное довольствие, а в вечности — неизреченное блаженство. Открой им разумение Твоего Закона!

Да до конца дней своих содействуют в чувстве вездеприсутствия Твоего; насади в их сердце страх и отвращение от всякого беззакония: да будут непорочными в путях своих; да памятуют всегда, что Ты, Всеблагий Боже, ревнитель закона и правды Твоей!

Соблюди их в целомудрии и благоговении к имени Твоему! Да не порочат Церкви Твоей своим поведением, но да живут по ее предписаниям.

Одушеви их охотою к полезному учению и соделай способными на всякое доброе дело!

Да приобретут истинное понятие о тех предметах, коих сведения необходимы в их состоянии; да просветятся познаниями благодетельными для человечества.

Господи! Умудри меня напечатлеть неизгладимыми чертами в уме и сердце детей моих опасение содружеств с не знающими страха Твоего, внушить им всемерное удаление от всякого союза с беззаконными; да не внимают они гнилым беседам; да не слушают людей легкомысленных; да не совратят их с пути Твоего дурные примеры; да не соблазнятся они тем, что иногда путь беззаконных благоуспешен в сем мире.

Отче Небесный! Даруй мне благодать всемерно беречься подавать детям моим соблазн моими поступками, но, постоянно имея в виду их поведение, отвлекать их от заблуждения, исправлять их погрешности, обуздывать упорство и строптивость их, воздерживать от стремления к суете и легкомыслию; да не увлекаются они безумными помыслами; да не ходят вслед сердца своего; да не забудут Тебя и Закона Твоего.

Да не погубит беззаконие ума и здоровья их, да не расслабят грехи душевных и телесных сил их.

Судия Праведный, наказывающий детей за грехи родителей до третьего и четвертого рода, отврати такую кару от детей моих, не наказывай их за грехи мои, но окропи их росою благодати Твоей; да преуспевают в добродетели и святости; да возрастают в благоволении Твоем и в любви людей благочестивых. Отче щедрот и всякого милосердия!

По чувству родительскому я желала бы детям своим всякого обилия благ земных, желала бы им благословения от росы небесной и от тука земного, но да будет с ними святая воля Твоя!

Устрой судьбу их по Твоему благоволению, не лиши их в жизни насущного хлеба, ниспосылай им все необходимое во времени для приобретения блаженной вечности; будь милостив к ним, когда согрешат перед Тобою; не вменяй им грехов юности и неведения их; приведи в сокрушение их сердца, когда будут противиться руководству благости Твоей; карай их и милуй, направляя на путь, благоугодный Тебе, но не отвергай их от лица Твоего!

Принимай с благоволением молитвы их; даруй им успех во всяком добром деле; не отврати лица Твоего от них во дни скорби их, да не постигнут их искушения выше сил их. Осеняй их Твоею милостью; да ходит Ангел Твой с ними и сохранит их от всякого несчастия и злого пути. Всеблагий Боже!

Соделай меня матерью, веселящеюся о детях своих, да будут они отрадою моею в дни жизни моей и опорою мне в старости моей. Удостой меня, с упованием на Твое милосердие, предстать с ними на Страшном суде Твоем и с недостойным дерзновением сказать: Вот я и дети мои, которых Ты дал мне, Господи!

Да совокупно с ними, прославляя неизреченную благость и вечную любовь Твою, превозношу пресвятое имя Твое, Отче, Сыне и Душе Святый, во веки веков. Аминь.

Все тер­пи – бу­дешь мир­на, и дру­гим дос­та­вишь мир! А нач­нешь счи­тать­ся – мир по­те­ря­ешь, а с ним и спа­се­ние.

Расписание Богослужений

Акафист собору преподобных отцев и старцев в Оптиной Пустыни просиявших

Написан Иваном Беляевым,
родным братом прписп. Никона (Беляева)

Кондак 1

Избранным Богом от суетнаго мира, вам, о преподобнии отцы Оптинстии, крест свой благоговейно подъемши и Христу последовавшим верою, яко дерзновенным предстателем нашим пред Господем ныне усердное моление приносяще, с любовию взываем: Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Ангельскаго иноческаго жития всем сердцем взыскавше, вся мирская пристрастия отвергосте, Богомудрии, и во объятия Отча с любовию в обитель Оптинy притекше, путем тесным и прискорбным до конца дней ваших шествовасте. Сего ради воспеваем сице: Радуйтеся, на зов Господень радостно притекшии; радуйтеся, всем желанием Христу последовавшии. Радуйтеся, крест свой на рамо восприимшии; радуйтеся, паче Господа ничесоже возлюбившии. Радуйтеся, Христа ради всеконечно себя отвергшиися; радуйтеся, Царствия Божия блаженнии наследницы. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Видевше сети диаволъския, аки паучина в мире распростертая, и во глубине сердец ваших восчувствовавше, яко от них человецы токмо смирением спасаются, себе самех в теплой молитве пред Господем повергосте, со умилением взывающе: Аллилуиа.

Разумевше сердцем и умом, яко делы своими не оправдится пред Богом всяк живый, и присно содержаще пред очесы вашими согрешения своя, токи слезныя, единому Господу зримыя, источати не престасте, покаяние души Ему приносяще, Егоже образ показасте нам, взывающим: Радуйтеся, грехи своя неприкровенны прозревавшии; радуйтеся, дар умиления и слез от Господа приявшии. Радуйтеся, блаженство плача о гресех познавшии; радуйтеся, неусыпающую скорбь о них стяжавшии. Радуйтеся, на земли покаяния проповедницы; радуйтеся, на небеси ныне Господем утешаемии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Силу искупительных страданий Христовых положисте, святии, яко нерушимую надежду спасения, себе самех хуждшими всех человек и никоеяже милости достойных помышляюще, и сего ради со многим смирением и благодарением присно вопиясте Богу: Аллилуиа.

Имуще в сердцах своих Божественный смиренномудрия дар, истинные ученицы Христа, смирившаго Себе даже до смерти Крестныя, ни во чтоже вменисте вся подвиги и труды ваша. Возрастающим бо подвигом, сугубо возрасташе и смирение, емуже дивящеся, глаголем: Радуйтеся, послушанию и смирению Спасителем наученнии; радуйтеся, за смирение Господем Славы вознесеннии. Радуйтеся, безгневия и кротости смирением достигшии; радуйтеся, смирением и самоукорением покой душам обретшии. Радуйтеся, нищетою духовною обогатившиися избранницы; радуйтеся, ваше бо есть Царствие Небесное, нищим духом уготованное. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Бурю страстей, плотию и диаволом воздвизаемую, утоляюще, ум владыку над страстьми пагубными постнически постависте, мужески бо естество понудивше, потщастеся благодатию Божиею хуждшее покорити лучшему и плоть поработити духу, Подвигоположнику Христу пети не престающе: Аллилуиа.

Слышавше глагол Господень, яко Царствие Небесное нудится и токмо нуждницы восхищают е, постом, бдением и молитвою непрестанно подвизастеся и плоть свою со страстьми и похотьми Христови распясте, уставы иноческия нерушимо соблюдше. Темже ублажаем вы: Радуйтеся, благое иго Христово люботрудно noнесшии; радуйтеся, трезвением сердечным духа не угасившии. Радуйтеся, крепкое хранение устом своим полагавшии; радуйтеся, телеса своя нещадно утеснявшии. Радуйтеся, с телесными подвиги умное делание сочетавшии; радуйтеся, в терпении вашем души ваша стяжавшии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Светоносное имя Иисусово, яко оружие непобедимое противу бесовския рати, непрестанно в сердце с верою носяще, приснотекущий источник благодати обретосте, восходяще от силы в силу и огнь ко огню прилагающе, очищенным смыслом воспеваете Богу: Аллилуиа.

Прозревающе всечасно немощь свою и спасительную, благодатную силу молитвы Иисусовой, николиже престасте творити ю, страстей прилоги тою посецающе и вся козни вражия попаляюще, в безмолвии сердца молитвенное собеседование с Господем таинственно обретше, нас научаете взывати вам: Радуйтеся, весь ум свой в молитву погрузившии; радуйтеся, всецело горе сердца своя имевшии. Радуйтеся, на молитве ни о чемже суетнем помышлявшии; радуйтеся, имя Иисусово неусыпно призывавшии. Радуйтеся, молитвы сердечныя изряднии подвижницы; радуйтеся, вся просимая во имя Господне получавшии молитвенницы. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Предстояще сердцем в молитве пред Крестом за грехи людския страждущаго Господа, рыданием возрыдаете, преподобнии, скорбию о гресех своих снедаеми и неизглаголанною любовию к Искупителю нашему возгарающеся, до конца жития убо трепетно взывасте Ему: Аллилуиа.

Воссиявшу в сердцах ваших свету любве Божественныя, славу земную и похвалы возненавидесте и омерзисте, безчестие же от человеков и всякия скорби отверстым сердцем радостно приемлюще, поношению Христову усердно приобщистеся. Нам убо образ злострадания и терпения показасте, зовущим: Радуйтеся, язвы Господа Иисуса Христа на теле своем носившии; радуйтеся, поругания, яко врачевство чистительное, усердно пившии. Радуйтеся, от почестей земных всем сердцем отвратившиися; радуйтеся, за ненавидящих вас с любовию молившиися. Радуйтеся, обидящих вас, яко благодетелей, возлюбившии; радуйтеся, благодарити Милосердаго Господа николиже преставшии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Хотяй Господь всем человеком спастися и в разум истины приити, видя ваше благое произволение и труд непрестанный в исполнении заповедей Его, отверзе вам ум разумети пути Своя и оправданием Своим научи вас. Темже сердцем просвещенным выну воспевасте: Аллилуиа.

Дивна дела Твоя, Господи, яко паче книжник вразумляеши рабов Твоих, всем сердцем взыскующих Тя, и открываеши очи их, да уразумеют чудеса от закона Твоего. Блажим убо преподобных Твоих, отцев наших Оптинстих, присно поучавшихся в заповедех Твоих, яже возлюбиша зело, и поем им: Радуйтеся, словеса Божия, яко богатство много, в сердце сокрывшии; радуйтеся, путие заповедей Божиих всем сердцем возлюбившии. Радуйтеся, всяк путь неправды омерзившии; радуйтеся, от пути Господня николиже отступившии. Радуйтеся, в добрем подвизе уготовившиися и не смутившиися; радуйтеся, слово Божие вместивше, мир мног во Христе обретшии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Странников и пришельцев на земли себе помышляюще, ничесоже от тленных вещей мира сего стяжати себе не возжеласте, да не будут сердца ваша к земли влекома, обаче к единому Богу прилепистеся, чисте возносяще Ему песнь: Аллилуиа.

Всякое плотское пристрастие, от любве Господни отлучающее, вседушно отвергосте, единое на потребу взыскующе. Всегда убо при ногу Иисусову неотторженною приседесте любовию, ко благом житейским сердца не прилагающе и все упование свое на Господа возложивше. Темже похваляем вас, святии: Радуйтеся, без пристрастий к миру житие свое скончавшии; радуйтеся, от земных забот свобождшеся, сладость чистыя молитвы познавшии. Радуйтеся, твердою верою попечения житейская отложившии; радуйтеся, нестяжанием и послушанием пагубныя страсти умертвившии. Радуйтеся, иноческий обет нестяжания свято соблюдшии; радуйтеся, волю свою отсекшии Христовы послушницы. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Вся молитвы ваша и вся силы ваша подвигосте, преподобнии, во еже стяжати чистоту душевную и телесную, без неяже, по словеси Христову, никтоже узрит Бога; темже убо чистым сердцем сподобистеся в раи Господни достойно воспети чудную праведных песнь, зовуще: Аллилуиа.

Воюющии на душу плотская вожделения постом и молитвою укрощающе, помыслом греховным возобладати вами не попускаете, от Господа Бога, единаго власть имущаго побеждати естества чин, дар чистоты и целомудрия приясте. Приимите убо и от нас хваления таковая: Радуйтеся, благодать Божию в борьбе с плотию смирением привлекшии; радуйтеся, труды и лишения возлюбивше, покой телесный отринувшии. Радуйтеся, постом и всенощными моленьми похоть плоти умертвившии; радуйтеся, естества уставы силою Христовою победившии. Радуйтеся, телеса и души ваша чисты Господеви принесшии; радуйтеся, чистии сердцем, Бога в вечнем блаженстве зрящии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Спасти хотяще души своя для жизни вечныя, вся помышления о земнем и привременнем отринусте и Спасителю нашему, заповедь велику о любви учеником Своим давшему, делом и истиною последовасте. Сего ради ближних ваших теплою любовию тогда возлюбисте, Небесному Отцу всех человеков зовуще: Аллилуиа.

Возлюбивше всею душею ближняго своего, Царствие Божие внутрь себе обретосте, темже сниде в сердца ваша огнь попаляяй любве Божия, еюже необыменно насыщающеся, всецело себе в жертву делом любве принесосте. Ныне же и от нас благоговейное пение сие слышите: Радуйтеся, всех человеков святою любовию возлюбившии; радуйтеся, во еже некия спасти, всем вся бывшии. Радуйтеся, о горестех людских слезно воздыхавшии; радуйтеся, всех притекающих в сердцах своих вмещавшии. Радуйтеся, тща от себе никогоже отпускавшии; радуйтеся, души ваша за ближних полагавшии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Пение молебное приносим вам, преподобнии отцы наши Оптинстии, вашею бо стезею воистину право ходити познахом. Блажени есте, Христу работавшии и вражию посрамившии силу, истинное правило добродетели показастеся всем, Господеви зовущим: Аллилуиа.

Светлыя подвиги ваша похваляюще, преподобнии отцы наши Оптинстии, ублажаем вас, яко славных наставников монахов и чудных собеседников Ангелов ныне на небеси Престолу Божию предстоящих и молящихся о нас, с любовию поющих вам: Радуйтеся, трезвения непрестаннаго усерднии ревнителе; радуйтеся, пламени сердечнаго неусыпнии хранителе. Радуйтеся, непоколебимии столпи послушания, вся претерпевшии; радуйтеся, многими скорбьми в Царствие Божие вшедшии. Радуйтеся, иноческаго жития равноангельнии подвижницы; радуйтеся, добрии раби Божии, блазии и вернии. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

Благодати дар испросите нам у Господа, вас, о блаженнии, верно хвалящим. Вонмите воздыханием нашим, слез наших не презрите. Умолите Господа утолити лютыя страсти наша, дати нам плач сокрушенный о гресех наших, да чистою душею и неоскверненными устнами купно с вами сподобимся в раи Господни воспевати: Аллилуиа.

Поюще ныне вас, о преподобнии, хвалебными гласы, вемы, яко не пения устен взыскуете, но подвигом вашим последования, смирения сердечнаго и жития исправления. Темже в покаянии помощи вашея просяще, любовию же подвизаеми, глаголем: Радуйтеся, добре жительствующих ограждающии; радуйтеся, немощных и сирых укрепляющии. Радуйтеся, падающим руку помощи простирающии; радуйтеся, кающимся слезы утешительныя низпосылающии. Радуйтеся, всем призывающим вас скории помощницы; радуйтеся, спасения нашего пред Богом теплии ходатаи. Радуйтеся, преподобнии отцы Оптинстии, благодати старчества светильницы.

О преславнии угодницы Христовы, преподобнии отцы и старцы, Моисее, Антоние, Исаакие, Иларионе, Анатолие, Иосифе и Вторый Исаакие, Льве, Макарие, Амвросие, Варсонофие, Вторый Анатолие, Нектарие и Никоне, яко седмь столпов и седмь светильников в Оптинстей обители просиявшии! Нынешнее наше моление услышите и испросите нам у Господа смирение и память смертную, да избавит нас Господь от всякаго зла и сподобит христианския кончины всех вопиющих Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, а затем икос 1 и кондак 1)

Молитва преподобным отцем
и старцем, в Оптиной пустыни просиявшим

О велицыи угодницы Божии, столпи и светильницы Земли Российстей, преподобнии и богоноснии отцы наши Оптинстии, Льве, Макарие, Моисее, Антоние, Иларионе, Амвросие, Анатолие, Исаакие и Иосифе, Варсонофие, Анатолие, Нектарие, Никоне и Исаакие, по закону Евангельскому Господа Бога всем сердцем и всею душею и всем разумением возлюбившии и всему народу Божию во спасение бывшии; сего ради под покров Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы во обитель Оптину, покаявшимся разбойником основанную, притекшии, путем тесным и прискорбным смирения и самоукорения до конца дней ваших ходившии, темже убо благодатныя дары Святаго Духа преизобильно стяжавшии; старых и младых, знатных и препростых, мудрых века сего и худоумных, никогоже от грядущих к вам ижденувшии, николиже тща и неутешна отпустившии, но светом истины Христовы всех просветившии и духовно воскресившии, ближних ваших, яко себе самех, возлюбившии и тех в сердце своем вместившии, по словеси Апостола, пророчествующе и назидающе, увещающе и утешающе. Умолите Милосердаго Господа, во обитель райскую разбойника благоразумнаго с Собою вземшаго, даровати нам, недостойным, яко работником единонадесятаго часа, дух сокрушения, сердца очищение, уст хранение, правоту деяний, мудрование смиренное, слезы покаяния, веру непостыдную, любовь нелицемерную, мир душевный и здравие телесное, да предстательством вашим сподобит нас Господь добраго ответа на Страшнем Судищи Своем, вечных мук избавляя, и Царствия Небеснаго купно с вами да удостоит во веки веков. Аминь.

Православныя веры светильницы, монашества непоколебимии столпи, земли Российския утешителие, преподобнии старцы Оптинстии, любовь Христову стяжавшии и души своя за чада полагавшии, молитеся ко Господу, да утвердит земное Отечество ваше в православии и благочестии и спасет души наша.

Воистину дивен Бог во святых своих, Пустынь Оптину якоже вертоград старчества явивый, идеже богопросвещеннии отцы, тайная сердца человеческаго ведуще, народа Божия печальницы доблии явишася: сии бо на путь покаяния грехом отягощенныя наставиша, в вере колеблющияся светом Христова учения просветиша и Божией премудрости научиша, страждущим и немощным спострадаша и исцеление дароваша. Ныне же, во славе Божией пребывающе, молятся непрестанно о душах наших.

Молитва и другие духовные вопросы

Тема передачи сегодня: «Молитва и другие вопросы духовной жизни». Возвращаясь к прошлой нашей передаче, осталось много вопросов, которые поступили к нам. Что такое правильная молитва?

— Правильная молитва? Это молитва молящегося, который правильно себя позиционирует перед Господом. У правильной молитвы должно быть правильное содержание. И наконец, у этой молитвы должна быть правильная форма, правильный образ молитвы.

— Много вопросов поступило об Иисусовой молитве.

— Об Иисусовой молитве написаны целые библиотеки. Можно сказать, что это духовная практика, которая заключается в непрестанном повторении молитвы: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешного». Женщины говорят: грешную. Основана эта молитва на словах самого Спасителя, который сказал: «Именем моим будут изгнаны бесы». То есть в этих словах заключается пророчество Христа о Его имени, в которое имеет необыкновенно огромное духовное значение. И вот на этом упоминании основывается молитвенная практика умного сосредоточения и сердечной молитвы. Сердечная молитва во многом является наградой от Бога человеку, молящемуся усердно. Для правильного занятия молитвой Иисусовой лучше найти себе наставника, священника, который сам занимается Иисусовой молитвой. Священник может направить, поддержать в верном направлении.

И должно быть еще теоретическое знание. Нужно прочитать «Беседу старца с учеником о молитве Иисусовой» из 1-го тома святителя Игнатия (Брянчанинова). Беседа состоит из 3 частей, мелким шрифтом занимает около 90 страниц. Но в этом кратком и емком тексте заключены все необходимые начальные знания о молитве Иисусовой, чтоб не сбиться с толку.

— Отец Флавиан, я в среду и пятницу держу пост, а в строгих календарях указано, что не надо есть рыбу в среду и пятницу. Скажите, в эти дни кушать рыбу – грех?

— Все это зависит от вашего здоровья. Если вам под силу соблюдать среду и пятницу без рыбы, то следует среду и пятницу поститься именно так. Только в период от Пасхи до Пятидесятницы Устав разрешает вкушение рыбы. Так, если вам это по здоровью, поститесь без рыбы.

— Батюшка, как научиться не рассеивать внимание при молитве?

— Это задача всех православных христиан. В этом деле необходимы усердие, просьбы к Богу, чтоб Господь даровал состояние не рассеянной молитвы. И наконец, нужны упражнения. Святитель Феофан Затворник советует сосредоточивать свое внимание на словах утренних и вечерних молитв. И таким образом, тренировать не рассеянное внимание. Чтобы ум не отходил от слов молитвы.

— Как лучше выбрать скорость произнесения молитвы?

— При быстром и невнимательном чтении человек не успевает ни умом, ни сердцем ухватить смысл читаемого и по меткому замечанию одного проповедника, молящийся в таком случае освящает только свои уста. Получается, в молитве его ждет фиаско. Есть разные люди, у каждого человека своя скорость реакции. Это зависит от настроения человека, от его состояния усталости, или от отдохновения, когда возможна отдача. В любом случае нужно соразмерять свои усилия со своим внутренним состоянием. И стараться выбрать такой темп молитвы, чтобы адекватно переживать молитвенные слова.

— Звонит нам Евгений из Белгородской области. В Евангелии от Луки сказано, как во время сорокадневного поста дьявол искушал Спасителя обретением власти над всем миром. «Все Царства мира принадлежат мне» сказал сатана. Если поглядеть на сегодняшние власти, не усомнишься, что она передана человеку дьяволом. За две тысячи лет была хоть одна власть, которая от Бога?

— В рассуждении об этом стоит вспомнить, что природа человека испорчена грехом. Если природа человека испорчена грехом, то природа любого человека, получающего властные полномочия, тоже испорчена грехом. Более того, когда на человеке лежит большая ответственность, и от решения человека зависит многое, то его дьявол может сильнее искушать. И надо сказать: идеальной власти не было, нет, и до второго пришествия Христа не будет. Любой человек во власти поврежден грехом. Сам образ властвования носит печать поврежденности.

— Как поступать при искушении — раздражении, когда чтец в храме начинает читать не четко, неразборчиво? В результате мысли расплываются, наступают сетования и, порой, разочарование. Оправдано ли читать Иисусову молитву?

— Советую вам: приближайтесь поближе к клиросу, или к месту, где стоит чтец. Чтобы адекватно слышать, что читается в храме. Богослужение – это источник молитвенного настроения, которое должен получить человек, пришедший в храм. Постараться приходить в храм загодя и вставать на удобное для слушания место. Чтоб не упустить огромное «облако» смыслов и молитвенных переживаний авторов песнопений и Богослужения. Можно самому поучиться церковному чтению, самому встать на место чтеца. От человека, правильно и вдумчиво читающего молитвы, смысл точно не ускользнет. В некоторых обителях есть такая практика, молиться Иисусовой молитвой.

У опытных молитвенников бывает так, что человек и храмовой Богослужение слышит, и молитве Иисусовой внимает. Дивным образом человек может получать двойную пользу.

— Читать дома молитвы с непокрытой головой является грехом или нет?

— В апостольских посланиях написано: «Женщине следует молиться с покрытой головой». Так и следует дома поступать. Покрыть голову женщине совсем не трудно.

— Когда и кем были составлены утреннее и вечернее правило? Почему в разных молитвословах есть различия? Должно ли это смущать?

— Это предмет для серьезного литургического исследования. В прошлые времена таких молитвословов с пронумерованными молитвами до 16 века не существовало. Я читал, что в Европе, на Западной Украине в 16 веке во время противостояния православных и униатов появились такие молитвословы с пронумерованными молитвами. Эти молитвенники связывают с западным печатником Франциском Скориной. Чья-то удачная подборка молитв получают потом популярность и распространение. Скорее всего, так и сложилось с утренним и вечерним правилом.

Что касается разницы, то на Украине один набор молитв, в России другой набор. До революции 1917 г., например, молитвословы из Киева отличались от молитвословов, изданных в Санкт-Петербурге и Москве.

Что касается слов «православным христианам над сопротивными даруя», то это Тропарь Кресту, который звучит так: «Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы православным христианам на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство». В некоторых богослужебных книгах Тропарь изложен так, а в некоторых покороче, так: «Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство». Исторически до Революции этот Тропарь звучал так: «Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы благоверному Императору (имя – ред.) на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство».

После большевистского переворота Императоров не стало. Возник вопрос, а нужно ли вместо императора указывать православных христиан? С одной стороны, можно, а с другой стороны, нужно ли… Речь ведь идет о людях Господних. О людях, которые являются Его собственностью, находятся в Его руках. С таким добавлением «православным христианам» звучит правомерно.

— Какие молитвы читать за убиенных во время аборта детей, и за сына, отошедшего от православия в язычество? Как быть с крестиком или крестом, найденным на улице и принесенным в дом?

— Начну со 2-го вопроса. Крест тут совсем не причем. Он мог кому-то принадлежать. Так как это не горбушка хлеба во время голода, мать дает адекватное задание: отнести крест на место.

Что касается молитв за убиенных во время аборта детей, то мать должна из самой глубины своего сердца просить Бога. Чтоб был вопль, когда просыпаешься. «Бросайся на колени к иконам: Господи, прости меня, убийцу!» Это именно та молитва покаяния, которая необходима, если мать ощущает невообразимую тяжесть содеянного. Вымаливать прощения у Господа при этом грехе детоубийства.

За сына — заблудшего (отступника) можно просить: «Господи, наставь моего сына на путь правды! Господи вразуми его! Даруй ему сердце, воспринимающее голос Евангелия!»

— В чем отличия молитвенных правил в разные периоды года, и какие они?

— Период, связанный с радостью православных христиан, это период Пасхи. Вместо утренних и вечерних молитв, существует правило читать часы. Пусть они короче молитвенного правила, зато они исполнены радостны. После Пасхи до Пятидесятницы вместо начальной молитвы «Царю небесный» Святому Духу читается Воскресный тропарь три раза, и вместо «Достойно есть» в конце правила читаются пасхальные песнопения.

— Вы сказали, что не было Божеской власти, а разве император Николай II не от Бога власть имел? Почему про Иоанна Кронштадтского показывают мало передач на телеканале СОЮЗ?

— Праведный Иоанн Кронштадтский – замечательный святой. Наверняка, были про него передачи. Вы могли пропустить их. Что касается вопроса власти от Бога… В каждом правителе есть моменты, омрачающие период его власти. Даже в таком мужественном императоре и христианине как Николай II. Церковь недаром прославила его как страстотерпца. Его царствование закончилось тем, что прекратилось монархическое правление. Нельзя назвать его правление идеальным. Властитель самого большого государства планеты, оказавшись арестованным, проявил дивное смирение. И такое смирение, и упование на Бога царь и вся его семья пронесли до последней минуты. Вот это в жизни императора Николай II было идеальным, чего не скажешь о его способности правления.

— Расскажите, кто составил правило к Причастию?

— У Последования ко Святому Причащению интересная судьба. Первые молитвы из его содержания были написаны с конкретной целью. В древней Византии, особенно в больших городах и Константинополе, были проблемы: храмы огромного размера, огромное количество молящихся, огромное количество причастников. И чтобы причаститься Святых Даров, надо было преодолеть тесноту и духоту. Многие именитые и владетельные граждане приходили со своей стражей. И чтобы провести воевод, представителей знати, и их семью к Чаше, стража буквально расталкивала простолюдинов. В таких молитвах трудно сохранить молитвенный дух. Чтобы сохранить молитвенное настроение, святителем Иоанном Златоустом и чтецами были придуманы такие молитвы. В 7 веке от Р.Х. во многих монастырях эти молитвы использовались для подготовки к Таинству Причастия.

— Как можно молиться за пьющего человека?

— Нужно молиться Господу, Пресвятой Богородице, тем святым, которые преодолели такие страсти. В особенности можно читать акафисты и молитвы святым, которые в доподвижнической жизни были разбойниками и пьяницами. Вспоминается Моисей Мурин, святой мученик Вонифатий — память его 1 января.

— Когда и как правильно делать поклоны?

— Невозможно в «беседе» пересказать весь устав о поклонах. Но, если постараться, можно найти в молитвословах устав о поклонах. По книге Часослов совершаются молитвы суточного круга. В этой книге устав о поклонах изложен подробно. Вы можете спросить его у чтеца, и перекопировать.

— Если сутра не получается прочитать Правило ко причастию, разрешается ли читать его вместе с канонами накануне вечером?

— На Литургии перед причастием редко получится прочитать все Последование ко Святому Причащению. Существует предрассудок, что в день накануне Причащения или утром до Литургии нужно успеть вычитать все три покаянных канона, канон ко Святому Причащению, Последование ко Причащению, акафист. Этот предрассудок не имеет никаких оснований!

Можно так поступить: в понедельник к утренним молитвам прибавить Канон ко Господу, во вторник – прибавить канон к Богородице, в среду – канон к Ангелу-Хранителю, в четверг – Акафист, а в пятницу и субботу – Канон ко Святому Причащению и молитвы ко Святому Причащению. Таким образом, с понедельника по субботу равномерно распределен в течение недели длинный чин подготовки ко Святому Причащению!

— Как мне не отвлекаться во время молитвы? И когда лучше читать молитву Оптинских старцев?

— Бывает, что человека в молитве преследует неудача или какое-то претыкание. Лучше использовать совет Феофана Затворника Вышенского: вдумчиво разбирать хорошо известные нам молитвы. Сделайте, Татьяна, себе правилом в день прочтения трудной молитвы, уделить ей 15 минут, чтобы ее разобрать. Нескольких раз может хватить для исчезновения этого преткновения!

Вспомнил вторую часть вопроса. Молитва Оптинских старцев. Эта молитва по своему характеру такая, что ее лучше прочитывать по завершению утренних молитв или в течение дня. Хорошо поступают люди, которые вместе с этой молитвой идут на работу, делаю дела днем.

— Как положение тела влияет на силу молитвы? Например, человек по немощи лежит на больничной койке, сидит, стоит в общественном транспорте…

— Каждому православному полезно уделять молитве особое время, когда христианин дома встанет в уголок, стоя или на колени. Утром и вечером – как образец.

Некоторые матери трех детей не успевают утром и вечером молиться. И молятся на ходу. Тут зависит от характера жизни человека. Бывают обстоятельства, что человеку регулярно час утром и час вечером надо ехать в общественном транспорте. Думаю, он не рационально поступает, если это время не использует для молитвы.

Приходской священник может дать подсказку человеку насчет режима молитвы.

— В нашем доме молитвенный уголок находится у стены, обращенной на север. Верно ли выбрана сторона?

— Домашний молитвенный уголок должен быть в том месте, где комфортно молиться, где это не мешает другим. Надо руководствоваться этим соображением.

— На утреннем и вечернем правиле зрительница начинает плакать. Нужно ли успокоиться и до конца дочитать, или можно прекратить молитвы?

— Заочно адекватно ответить не могу. Тут приходской священник может лучше подсказать и посоветовать. Что касается плача, то наша природа – немощная и падшая – побуждает нас к плачу от жалости к самим себе. А это самый низменный и неполезный тип плача. Но трудно найти в себе мужество, самому себе признаться, что плачете вы от жалости к себе.

— Как помочь сыну? Матери кажется, что сын одержим.

— Тут тоже нужно четко разобраться. Матери думают: если ребенок болеет больше сверстников, то он одержим. Состояние одержимости бесовской это очень редкое состояние! Нужно обратиться к приходскому священнику или духовнику епархии, чтобы они сделали рассуждение. В каждой епархии есть уважаемый священник, назначенный правящим архиереем. Он лучше посоветует.

— Мне много брошенных животных встречается, и мне хочется обратиться к Господу за поддержкой для них. Можно ли обращаться к Господу и святым с такой просьбой?

— Наверное, можно. Но только с рассуждением. Часто человек зависит от жизни своих животных. Особенно в сельской местности, когда речь идет о животноводстве. Жители зависят от коров и овец, в них источник благосостояния владельцев. Некоторые люди жалеют животных в брошенном и бедственном состоянии. Можно попросить у Бога милости к животным. Но очень часто люди сострадают животным, и подчас не замечают, что рядом с ними есть люди, нуждающиеся в помощи и не меньше страдающие, чем животные. В первую очередь надо заботиться о близких людях, а потом уже о животных.

— Почему говорят, что послушание выше молитвы?

— Это спорный вопрос. И совсем непраздный вопрос. Он вытекает из практики жизни монашеских обителей. Есть такая распространенная поговорка, что послушание выше поста и молитвы. С одной стороны пост, послушание и молитва это те добродетели, к которым стремиться нужно. Но в таком случае может возникнуть авторитарный режим в монастыре. Настоятель станет, как царь повелевать монахам, а те начнут угождать настоятелю. Для каждого монаха может быть своя духовная трудность. Сейчас мало простоты в людях. Трудно смиряться и оказывать послушание, если человек пришел в монастырь. Гораздо проще наложить на себя пост. Или молится полночи в тайне, а потом клевать носом на Богослужении. Гораздо труднее соответствовать званию послушника.

— Время нашей передачи подходит к концу. Благословите, батюшка.

— Благословляю во имя Отца и Сына и Святого Духа! Живите по Евангелию, будьте с Христом! До новых встреч, телезрители!

Па­да­яй и вос­та­яй, ка­яй­ся и сми­ря­яй­ся луч­ше не­па­да­ю­ще­го и не­ка­ю­ще­го­ся, и нес­ми­ря­ю­ще­го­ся; от бра­ней на­у­ча­ем­ся ис­ку­с­ству.

Последний фотоальбом

Духовные беседы с паломниками

Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Никону исповеднику Оптинскому

Предназначен для келейного чтения

Находится на рассмотрении в Комиссии по акафистам
при Издательском Совете Русской Православной Церкви

Кондак 1

И збранный исповедниче оптинский, благодати старческия наследниче, воине духовный и монахов изрядный наставниче. Похвальная приносим тебе пение. Ты же, яко имея ко Христу велие дерзновение, молися о нас, любовию тебе зовущих: радуйся, исповедниче Христов, Никоне богомудре.

Икос 1

От младенства твоего тайну Воскресения постигнувый, егда умершу ти, отче мудре, молитвами матере твоея паки к жизни возвратился еси. Сего ради таковому чуду удивившеся, велегласно тебе зовем:

Радуйся, молитвами матере от уст адских восхищеный; радуйся, радость воскресения еще в младенстве познавый.

Радуйся, твоим благочестием смерти жало при­тупивый; радуйся, твоими чудодействы о животе вечнем возвестивый.

Радуйся, дважды избегнувый смерти горчайшия; радуйся, яко сладости райския сугубо ныне причащаешися.

Радуйся, велегласная труба воскресения; радуйся, сладкозвучный органе безсмертия.

Кондак 2

Мир оставил еси, отче богомудре, и в Скит Оптинский вселивыйся, ко Христу любовию распалаемь, яко горлица пустыннолюбивая в жертву живу принесл еси себе, словесным служением взывая: Аллилуиа.

Икос 2

Под криле богомудраго Варсонофия притекл еси, яко млеком словесным старческим окормлением от него воспитавыйся, в мужа возраста духовнаго достигл еси, темже твое боголюбие похваляем глаголюще сице:

Радуйся, яко орля, духовную весну иский; радуйся, от зимы мирских страстей отбегий.

Радуйся, Солнца Праведнаго лучами согретый; радуйся, звезды мысленныя постигнути желавый.

Радуйся, под криле мудрости старческия притекий; радуйся, тою мудростию окрилен быв, в горняя востекий.

Радуйся, небомудренное житие в Скиту обретый; радуйся, похотений юношеских избегий.

Радуйся, исповедниче Христов, Никоне богомудре.

Кондак 3

Кладезь мудрости в Скиту обрет, преподобне отче, писменник был еси великаго старца. В писменех бо его сладость почерпл еси благодатных словес, жажду духовную утоляя, Богу благодарне взывая: Аллилуиа.

Икос 3

В сотаинники своя избра тебе богомудрый ста­рец Варсонофий, души твоея провидевый богоразумную доброту, яко имаши явитися преемник благодати старческия. Сего ради воспеваем тебе похвальная:

Радуйся, преемниче даров сыноположения; радуйся, ко отечестей любви сыновнее явивый люб­ление.

Радуйся, сотаинниче премудрый богомудраго старца; радуйся, непорочный агнче Варсонофиева стада.

Радуйся, овене, пасыйся на пажитех учений; радуйся, елене, жаждаяй воды упокоения.

Радуйся, послушниче прилежный старческих волений; радуйся, ревновавый Ангелом правым произволением.

Кондак 4

Якоже дождь на землю жаждущую, тако сниде на тя старческое окормление, темже изнесе земля сердца твоего цветы прекрасныя благочестия, и фимиам благодарения принесл еси Христу, поя молитвенно Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Послушанием окрылився, преподобне, плоть увядил еси и духом якоже крин во юдоли пустынной процвел еси. Целомудрием и чистотою украсился еси, богоблаженне. Сего ради песенный исплетеся тебе венец:

Радуйся, добродетели целомудрия благоухан­ный крине; радуйся, монашеских чинов благовонный шипок.

Радуйся, многосветлая свеще проповедания; радуйся, многоплетенный венче богомыслия.

Радуйся, розго апостольскаго предания; радуйся, грозде Владычния любве.

Радуйся, яко тобою девственнии лицы украша­ются; радуйся, яко тобою иночестии чини утверждаются.

Кондак 5

Исповеднический богосветлый венец тебе, отче Никоне, предрече богомудрый старец Варсонофий, иже узами и страдальческою смертию яко камением честным обложен. Ты же, велелепой красоте его дивяся, Христу венчающему тя возопил еси: Аллилуиа.

Икос 5

Печали исполнися сердце твое, отче Никоне, егда старец твой завистию диавола от обители изгнан бысть. Обаче осиротел еси токмо лицем, а не сердцем, яко союзом любве к старцу привязан быв. Сего ради сыновнюю твою любовь похваляюще, сице тебе вопием:

Радуйся, послушания рачителю известнейший; радуйся, своея воли отсекателю прилежнейший.

Радуйся, непоколебимый исполнителю воли старца бывый; радуйся, пламенеющую любовь ему явивый.

Радуйся, отчесыновний союз любве показавый богоподражательне; радуйся, любвеобильный пре­емник явивыйся старческия благодати.

Радуйся, яко не гонение, ниже смерть разлучи тя от любве твоего старца; радуйся, яко и по смерти с нимже в райских селех водворяешися.

Кондак 6

Якоже в сладости райстей в вертограде Оптинстем пожил еси, отче Никоне, плоды наслаждаяся старческого окормления. Темже благоискусно к подвигом исповедническим уготовивый себе, поя избавителю всех Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Яко кедр ливанский возрасл еси во обители оптинстей, егоже не поколеба буря безбожия, молитвою бо досязал еси небесе, и смиренномудрие, яко корень, воглубил еси в души. Сего ради в сени поучений твоих покоящеся, похвальная тебе зовем:

Радуйся, неувядаемая отрасле оптинскаго стар­чества; радуйся, цветоносная ваие предпасхальныя страсти.

Радуйся, плоде сладчайший старческаго окор­мления; радуйся, благоуханный крине новаго испо­ведания.

Радуйся, яко терноносный шипок был еси для безбожных мучителей; радуйся, яко медоточная розга был еси алчущим истины.

Радуйся, яко тобою уничижися гордость безбожия; радуйся, яко тобою возвысися вера православ­ная.

Кондак 7

Жертву безкровную в Казанстей церкви совершив последнюю, отче Никоне, егда от безбожников затворени быша храми вси, и сам себе уготовал еси быти жертва одушевленная, Христу пожершемуся нас ради вопия: Аллилуиа.

Икос 7

В темницу мрачную ввергоша тя мучителие, яко надеяшася поколебати крепость твоея души, ты же яко адамант пребыл еси непоколебимь, поя благодарно псалмы, темже узилище темничное яко рая пространство вменися тебе. Сего ради великодушию души твоей дивящеся, похвальная тебе зовем:

Радуйся, узы темничныя в бисеры себе вменивый; радуйся, похвалу Павлову себе усвоивый.

Радуйся, апостольских преданий верный блю­стителю; радуйся, благовестниче Христов всерачительный.

Радуйся, по вся дни по глаголу Павла умиравый; радуйся, Бога Жива в себе стяжавый.

Радуйся, яко добр воин Христов злопострадав верно; радуйся, яко подвигом исповедническим подвизався законно.

Кондак 8

Из темницы изшел еси яко от брачнаго чертога, виссон праведности носяй, венцем верности от Христа увязлся еси, Никоне добропобедне, и страданьми исповедания украсился еси, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Гонение тебе приключися, яко дух бурен, скорбными бо обстояньми от обители изгнан быв, в лодии телесней легце преминул еси бурю безбожия и блаженныя пристани Христа ради гонимых достигл еси. Сего ради яко тихия волны приступают к тебе хвалы сия:

Радуйся, лодии церковныя изрядный управителю; радуйся, богодохновенное ветрило тихих молитв.

Радуйся, от потопления греховнаго спасый овцы Христовы; радуйся, от раскола церковнаго избавивый паству твою.

Радуйся, яко псалмопением обезгласил еси трубы безбожия; радуйся, яко в пристанище безстрастия достигл еси.

Радуйся, яко немокренно шествие твое бысть в мори житейстем; радуйся, яко слезы страждущих в плач по Бозе претворил еси.

Кондак 9

Слово Божие по глаголу апостольскому во устех не вяжется, обаче во вся концы вселенныя богогласно сообщается. Сице слово на тебе сбыстся, отче Никоне, яко по широте земли Русския промчася богокрасное исповедание твое, в немже пел еси Христа, зовый: Аллилуиа.

Икос 9

Страны северныя достигл еси, отче богоносе, и подвиг странничества усугубил еси на Архангельстей земли, житие показав равноангельное, многострадальне отче. Сего ради слышиши сия похвалы:

Радуйся, яко многи скорби претерпел еси несмущенным духом; радуйся, яко поношение приял еси ради Господа Иисуса.

Радуйся, на земли скитаяся, небо обретый отверсто; радуйся, землю освятивый, в гроб зашед безвестно.

Радуйся, яко равноангельную восприял еси славу; радуйся, яко посрамил еси безбожия державу.

Радуйся, страннолепно на земли житие скончавый; радуйся, на небеси новое житие начавый.

Кондак 10

Яко Божественною утварью, исповеданием твоим Церковь Русская украсися, и чин иноческий светоносным просветися благочестием твоим. Сего ради яко свещник тя зрим, отче Никоне, богоразумием на тверди церковней сияяй, и от души прославльшему тя Христу поем: Аллилуиа.

Икос 10

Пастырскою свирелию исповедания твоего заградил еси уста безбожия и овцы разсеянныя стада Христова на пажити благочестия воспитал еси. Темже в кров твоего пастырскаго прибегающе заступления, от души умильно тебе вопием:

Радуйся, раскола церковнаго верный устранителю; радуйся, единства духовнаго богомудрый подателю.

Радуйся, яко пастырь сый добрый, за овцы сло­весныя душу положивый; радуйся, яко агнец сый непорочный, мечем девства сласть любодейства заклавый.

Радуйся, яко старческим окормлением люди оз­лобленныя утешил еси; радуйся, яко богомудрыми советы свет во тьме духовней возвестил еси.

Радуйся, башне крепкая православных догматов; радуйся, трубо благозвучная благочестивых нравов.

Кондак 11

Благоухание Христово бысть житие твое, отче Никоне, в стране Российстей, испущающее ароматы богомудрых речений твоих, и воня в смерть твое исповедание познася, имже прозябения безбожнаго неверия увядил еси. Сего ради неумолкаемую песнь стяжал еси к Богу, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Сердце яко скрижаль богописану стяжал еси, отче Никоне, ум якоже небо ясное, резцем послушания красоту монашества изобразив и Славу Божию твоим исповеданием возвестив. Сего ради Оптиной пустыни явился еси похвала и утверждение, в нейже услыши приносимыя тебе песнопения:

Радуйся, исповедников Российских звездо светозарная; радуйся, монашествующих кроткий утеши­телю.

Радуйся, сыне старческих благословений; радуйся, наставниче богомудрых речений.

Радуйся, некрадомое сокровище оптинских преданий; радуйся, скрижале, писанная богомудрыми отцами.

Радуйся, яко отраду подаеши во узилищех сущим; радуйся, яко сшественник бываеши гонимым ради Господа Иисуса.

Кондак 12

Постное течение совершив, житие монашеское украсил еси исповеданием, добропобедне Никоне, и лествицею добродетелей небесный обретый восход, скончал еси страдальчески шествие твое, Богу со многим дерзновением представ, песнь преславную поя: Аллилуиа.

Икос 12

Яко кимвал доброгласный житие твое явися, добродетельми красно бряцающее, и яко труба богогласная исповедание твое, добропобедне Никоне, познася. Мы же, яко дел отнюд не имуще, медь звенящая токмо являемся, и яко воздух биюще обретаемся, обаче на помощь твою надеющеся, любовию тебе зовем:

Радуйся, православия тимпане звоногласный; ра­дуйся, Церкве немолчная и сладкая уста.

Радуйся, кифаро старческих поучений; радуйся, кротости песне ко иноческим ушесам.

Радуйся, яко сын громов, благовествовал еси Евангелие; радуйся, яко глас, вопиющий в пустыне, проповедал еси нам покаяние.

Радуйся, яко тобою побеждаем супротивная пол­чища; радуйся, яко тобою сликовствуем новомученическому воинству.

Кондак 13

О Никоне треблаженне, иже путь на земли добре скончав и веру соблюд, и течение твоих красных ног устремив к небесному шествию. Исправи наша стези к деланию заповедей Божественных, да мимоходим сетей диавольских, но о всем преключшемся смиренномудренно поем Богу: Аллилуиа.

Молитва Преподобному Никону исповеднику

О, Никоне священне, о преподобне наш отче, старчества Оптинскаго светлый венче и новомучеников Русских благовонный цвете! Ты первее постническими труды душу твою очистив, демонская ополчения посрамил еси, послушанием, яко быстротечную лествицею на верхи добродетелей достигл еси и веры благославный исповедник явился еси. В годину же гонений безбожных терпением мужески облеклся еси, и яко пастырь добрый и яко истинный сын старцев Оптинских люди страждущия принимал и утешал еси. Сего ради от богоборных многия скорби претерпел еси и во изгнание осужден был еси, но якоже тогда от паствы твоея духом не отлучился, но пастырскую свирелию молитв твоих добре упасл еси овцы твоя, сице и ныне, не отступай от чад твоих духом твоим, но присно с нами пребывай, да укрепляеми тобою, веру истинно сохраним и заветы Оптинских старцев вседетельне исполним.

Паче же моли Всеблагаго Господа нашего Иисуса Христа, да утвердит в Православии Церковь нашу, Отечество и люди, да сохранит обители монашеския, верныя обетом иноческим, да дарует нам прощение грехов и покаяние истинное, да очистившеся тем, возлюбим еже есть едино на потребу: прилеплятися Христу Богу и Спасу нашему всем сердцем, всем помышлением, всею волею и всем чувством ничтоже любя от похотей мира сего и тако от сетей миродержителя тьмы века сего избавляющеся, во смирении воспоем и прославим всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва преподобному Никону, написанная в Пинеге

О преподобне отче наш Никоне, исповедниче Христов. К тебе, яко скорому помощнику и теплому молитвеннику мы немощнии и недостойнии прибегаем и усердно молим: по данной тебе от Бога благодати помози нам волю Господню в смирении творити, веру православную крепко содержати и достойны быти твоего от нас молитвенного к Богу предстательства и в час смертный заступи нас молитвами твоими. Буди Пинежскаго края Российския страны крепкий заступник, и мы предстательством твоим сподобимся обетованнаго Царства небеснаго; умоли, угодниче Христов, всеблагаго Бога даровати нам оставление всех содеянных нами, от юности до настоящаго дне и часа делом, словом и помышлением согрешений, и исходатайствуй нам невозбранный вход в Царствие Небесное, да прославим купно с тобою Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Читайте так же:  Молитва на возврат энергии ирины банных

Dmitry Makarov