Приидите и поклонимся молитва

Молитва приидите поклонимся с ударением

Детальное описание из нескольких источников: «молитва приидите поклонимся с ударением» — в нашем некоммерческом еженедельном религиозном журнале.

Переводы Богослужебных книг

Эти молитвы читаются в начале домашнего молитвенного правила и большинства церковных богослужений. Их должен знать наизусть всякий православный христианин.

Аще иерей: Благословен Бог наш:

Аще ли не иерей: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

По совершении положенных поклонов, священник возглашает 1 : Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Мы же отвечаем 2 : Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Молитва Святому Духу

Ц арю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Ц арь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши. 3

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. Трижды.

Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас. (3) 4

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Молитва Святой Троице

П ресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

П ресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради.

Господи, помилуй, трижды.

Господи, помилуй. (3)

О тче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

О тче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.

Священник: Ибо Твоё Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и всегда, и во веки веков.

Таже: Господи, помилуй, 12.

Господи, помилуй. (12)

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь. 5

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.

Придите, поклонимся Царю нашему, Богу.

Придите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Царю и Богу нашему.

После начальных молитв читается последование той или иной службы.

1 Мирянин, начиная молитву, осеняет себя крестным знамением со словами:

Во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.

Вместо же начального возгласа священника говорит:

По молитвам святых отцов наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.

Тот же возглас заменяет все священнические возгласы. Всё, произносимое во время службы священником и диаконом, опускается.

2 Названия молитв и пояснения (набранные другим шрифтом) вслух не читаются.

3 Вместо этой молитвы от Пасхи до Вознесения читается трижды тропарь Пасхи “Христос воскресе:”, от Вознесения же до дня святой Пятидесятницы после начального возгласа сразу читается Трисвятое.

4 Эта молитва, как правило, читается с крестным знамением и поясным поклоном. Последующие молитвы до “Отче наш” включительно читаются полностью там, где в богослужебных книгах указывается “далее Трисвятое” или “далее Трисвятое, по “Отче наш”.

5 Там, где в богослужебных книгах напечатано: Слава: следует читать полностью: “Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу”. Где напечатано: И ныне: читай: “И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь”. Где напечатано: Слава, и ныне: – читается всё славословие полностью. Знак ” : ” указывает на то что даются лишь первые слова текста (обычно хорошо известного и часто повторяющегося).

(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).

При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

Молитва приидите поклонимся с ударением

06 – Последование ко Святому Причащению

М оли?твами святы?х оте?ц на?ших, Го?споди Иису?се Христе?, Бо?же наш, поми?луй нас. Ами?нь.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху, и ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

П рииди?те, поклони?мся Царе?ви на?шему Бо?гу.

П рииди?те, поклони?мся и припаде?м Христу?, Царе?ви на?шему Бо?гу.

П рииди?те, поклони?мся и припаде?м Самому? Христу?, Царе?ви и Бо?гу на?шему.

Г оспо?дь пасе?т мя, и ничто?же мя лиши?т. На ме?сте зла?чне, та?мо всели? мя, на воде? поко?йне воспита? мя. Ду?шу мою? обрати?, наста?ви мя на стези? пра?вды, и?мене ра?ди Своего?. А?ще бо и пойду? посреде? се?ни сме?ртныя, не убою?ся зла, я?ко Ты со мно?ю еси?, жезл Твой и па?лица Твоя?, та мя уте?шиста. Угото?вал еси? предо мно?ю трапе?зу сопроти?в стужа?ющым мне, ума?стил еси? еле?ом главу? мою?, и ча?ша Твоя? упоява?ющи мя, я?ко держа?вна. И ми?лость Твоя? пожене?т мя вся дни живота? моего?, и е?же всели?ти ми ся в дом Госпо?день, в долготу? дний.

Г оспо?дня земля?, и исполне?ние ея?, вселе?нная и вси живу?щии на ней. Той на моря?х основа?л ю? есть, и на река?х угото?вал ю? есть. Кто взы?дет на го?ру Госпо?дню? или? кто ста?нет на ме?сте святе?м Его?? Непови?нен рука?ма и чист се?рдцем, и?же не прия?т всу?е ду?шу свою?, и не кля?тся ле?стию и?скреннему своему?. Сей прии?мет благослове?ние от Го?спода, и ми?лостыню от Бо?га, Спа?са своего?. Сей род и?щущих Го?спода, и?щущих лице? Бо?га Иа?ковля. Возми?те врата? кня?зи ва?ша, и возми?теся врата? ве?чная, и вни?дет Царь сла?вы. Кто есть се?й Царь сла?вы? Госпо?дь кре?пок и си?лен, Госпо?дь си?лен в бра?ни. Возми?те врата? кня?зи ва?ша, и возми?теся врата? ве?чная, и вни?дет Царь сла?вы. Кто есть се?й Царь сла?вы? Госпо?дь сил, Той есть Царь сла?вы.

В е?ровах, те?мже возглаго?лах, аз же смири?хся зело?. Аз же рех во изступле?нии мое?м: всяк челове?к ложь. Что возда?м Го?сподеви о всех, я?же воздаде? ми? Ча?шу спасе?ния прииму? и и?мя Госпо?дне призову?, моли?твы моя? Го?сподеви возда?м пред все?ми людьми? Его?. Честна? пред Го?сподем смерть преподо?бных Его?. О, Го?споди, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабы?ни Твоея?; растерза?л еси? у?зы моя?. Тебе? пожру? же?ртву хвалы?, и во и?мя Госпо?дне призову?. Моли?твы моя? Го?сподеви возда?м пред все?ми людьми? Его?, во дво?рех до?му Госпо?дня, посреде? тебе?, Иерусали?ме.

А ллилу?ия, а ллилу?ия, а ллилу?ия слава Тебе, Боже. (Трижды)

Б еззако?ния моя? пре?зри, Го?споди, от Де?вы рожде?йся, и се?рдце мое? очи?сти, храм то творя? Пречи?стому Твоему? Те?лу и Кро?ви, ниже? отри?ни мене? от Твоего? лица?, без числа? име?яй ве?лию ми?лость.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху.

В о прича?стие святы?нь Твои?х ка?ко дерзну? недосто?йный? А?ще бо дерзну? к Тебе? приступи?ти с досто?йными, хито?н мя облича?ет, я?ко несть вече?рний, и осужде?ние исхода?тайствую многогре?шной души? мое?й. Очи?сти, Го?споди, скве?рну души? моея?, и спаси? мя, я?ко Человеколю?бец.

М но?гая мно?жества мои?х, Богоро?дице, прегреше?ний, к Тебе? прибего?х, Ч и?стая, спасе?ния тре?буя: посети? немощству?ющую мою? ду?шу, и моли? Сы?на Твоего? и Бо?га на?шего, да?ти ми оставле?ние, я?же соде?ях лю?тых, Еди?на Благослове?нная.

[ Во святую же Четыредесятницу:

Е гда? сла?внии ученицы? на умове?нии ве?чери просвеща?хуся, тогда? Иу?да злочести?вый сребролю?бием неду?говав омрача?шеся, и беззако?нным судия?м Тебе? пра?веднаго Судию? предае?т. Виждь, име?ний рачи?телю, сих ра?ди удавле?ние употреби?вша: бежи? несы?тыя души?, Учи?телю такова?я дерзну?вшая. И?же о всех благи?й Го?споди, сла?ва Тебе?. ]

П оми?луй мя, Бо?же, по вели?цей ми?лости Твое?й, и по мно?жеству щедро?т Твои?х очи?сти беззако?ние мое?. Наипа?че омы?й мя от беззако?ния моего?, и от греха? моего? очи?сти мя; я?ко беззако?ние мое? аз зна?ю, и грех мой предо мно?ю есть вы?ну. Тебе? Еди?ному согреши?х и лука?вое пред Тобо?ю сотвори?х, я?ко да оправди?шися во словесе?х Твои?х, и победи?ши внегда? суди?ти Ти. Се бо, в беззако?ниях зача?т есмь, и во гресе?х роди? мя ма?ти моя?. Се бо, и?стину возлюби?л еси?; безве?стная и та?йная прему?дрости Твоея? яви?л ми еси?. Окропи?ши мя иссо?пом, и очи?щуся; омы?еши мя, и па?че сне?га убелю?ся. Слу?ху моему? да?си ра?дость и весе?лие; возра?дуются ко?сти смире?нныя. Отврати? лице? Твое? от грех мои?х и вся беззако?ния моя? очи?сти. Се?рдце чи?сто сози?жди во мне, Бо?же, и дух прав обнови? во утро?бе мое?й. Не отве?ржи мене? от лица? Твоего? и Ду?ха Твоего? Свята?го не отыми? от мене?. Возда?ждь ми ра?дость спасе?ния Твоего? и Ду?хом Влады?чним утверди? мя. Научу? беззако?ныя путе?м Твои?м, и нечести?вии к Тебе? обратя?тся. Изба?ви мя от крове?й, Бо?же, Бо?же спасе?ния моего?; возра?дуется язы?к мой пра?вде Твое?й. Го?споди, устне? мои? отве?рзеши, и уста? моя? возвестя?т хвалу? Твою?. Я?ко а?ще бы восхоте?л еси? же?ртвы, дал бых у?бо: всесожже?ния не благоволи?ши. Же?ртва Бо?гу дух сокруше?н; се?рдце сокруше?нно и смире?нно Бог не уничижи?т. Ублажи?, Го?споди, благоволе?нием Твои?м Сио?на, и да сози?ждутся сте?ны Иерусали?мския. Тогда? благоволи?ши же?ртву пра?вды, возноше?ние и всесожега?емая; тогда? возложа?т на oлта?рь Твой тельцы?.

Ирмос: Г ряди?те, лю?дие, пои?м песнь Христу? Бо?гу, разде?льшему мо?ре, и наста?вльшему лю?ди, я?же изведе? из рабо?ты еги?петския, я?ко просла?вися.

Х леб живота? ве?чнующаго да бу?дет ми Те?ло Твое? Свято?е, благоутро?бне Го?споди, и честна?я Кровь, и неду?г многообра?зных исцеле?ние.

Н е отве?ржи мене? от лица? Твоего?, и Ду?ха Твоего? Свята?го не отыми? от мене?.

О скверне?н де?лы безме?стными окая?нный, Твоего? Пречи?стаго Те?ла и Боже?ственныя Кро?ве недосто?ин есмь, Христе?, причаще?ния, его?же мя сподо?би.

З емле? блага?я, благослове?нная Богоневе?сто, клас прозя?бшая неора?нный и спаси?тельный ми?ру, сподо?би мя, сей яду?ща, спасти?ся.

Ирмос: Н а ка?мени мя ве?ры утверди?в, разшири?л еси? уста? моя? на враги? моя?. Возвесели? бо ся дух мой, внегда? пе?ти: несть свят, я?коже Бог наш, и несть пра?веден па?че Тебе?, Го?споди.

С ле?зныя ми пода?ждь, Христе?, ка?пли, скве?рну се?рдца моего? очища?ющия: я?ко да благо?ю со?вестию очище?н, ве?рою прихожду? и стра?хом, Влады?ко, ко причаще?нию Боже?ственных даро?в Твои?х.

В о оставле?ние да бу?дет ми прегреше?ний пречи?стое Те?ло Твое?, и Боже?ственная Кровь, Ду?ха же Свята?го обще?ние, и в жизнь ве?чную, Человеколю?бче, и страсте?й и скорбе?й отчужде?ние.

Х ле?ба живо?тнаго Трапе?за Пресвята?я, свы?ше ми?лости ра?ди сше?дшаго, и ми?рови но?вый живо?т даю?щаго, и мене? ны?не сподо?би, недосто?йнаго, со стра?хом вкуси?ти сего?, и жи?ву бы?ти.

Ирмос: П рише?л еси? от Де?вы, не хода?тай, ни А?нгел, но Сам, Го?споди, вопло?щся, и спасл еси? всего? мя челове?ка. Тем зову? Ти: сла?ва си?ле Твое?й, Го?споди.

В осхоте?л еси?, нас ра?ди вопло?щся, Многоми?лостиве, закла?н бы?ти я?ко овча?, грех ра?ди челове?ческих; те?мже молю? Тя: и моя? очи?сти согреше?ния.

И сцели? души? моея? я?звы, Го?споди, и всего? освяти?, и сподо?би, Влады?ко, я?ко да причащу?ся та?йныя Твоея? Боже?ственныя ве?чери, окая?нный.

У ми?лостиви и мне Су?щаго от утро?бы Твоея?, Влады?чице, и соблюди? мя нескве?рна раба? Твоего? и непоро?чна, я?ко да прие?м у?мнаго би?сера, освящу?ся.

Ирмос: С ве?та пода?телю и веко?в Тво?рче, Го?споди, во све?те Твои?х повеле?ний наста?ви нас: ра?зве бо Тебе? ино?го бо?га не зна?ем.

Я ?коже предре?кл еси?, Христе?, да бу?дет у?бо худо?му рабу? Твоему?, и во мне пребу?ди, я?коже обеща?лся еси?: се бо Те?ло Твое? ям Боже?ственное и пию? Кровь Твою?.

С ло?ве Бо?жий и Бо?же, угль Те?ла Твоего? да бу?дет мне, помраче?нному, в просвеще?ние и очище?ние оскверне?нной души? мое?й Кровь Твоя?.

П ресвята?я Богоро?дице, спаси? нас.

М ари?е, Ма?ти Бо?жия, благоуха?ния честно?е селе?ние, Твои?ми моли?твами сосу?д мя избра?нный соде?лай, я?ко да освяще?ний причащу?ся Сы?на Твоего?.

Ирмос: В бе?здне грехо?вней валя?яся, неизсле?дную милосе?рдия Твоего? призыва?ю бе?здну: от тли, Бо?же, мя возведи?.

С е?рдце чи?сто сози?жди во мне, Бо?же, и дух прав обнови? во утро?бе мое?й.

У м, ду?шу и се?рдце освяти?, Спа?се, и те?ло мое?, и сподо?би неосужде?нно, Влады?ко, к стра?шным Та?йнам приступи?ти.

Д а бых устрани?лся от страсте?й, и Твоея? благода?ти име?л бы приложе?ние, живота? же утвержде?ние, причаще?нием Святы?х, Христе?, Та?ин Твои?х.

Б о?жие, Бо?же, Сло?во Свято?е, всего? мя освяти?, ны?не приходя?щаго к Боже?ственным Твои?м Та?йнам, Святы?я Ма?тере Твоея? мольба?ми.

Х леб, Христе?, взя?ти не пре?зри мя, Те?ло Твое?, и Боже?ственную Твою? ны?не Кровь, пречи?стых, Влады?ко, и стра?шных Твои?х Та?ин причасти?тися окая?ннаго, да не бу?дет ми в суд, да бу?дет же ми в живо?т ве?чный и безсме?ртный.

Ирмос: Т е?лу злато?му прему?дрыя де?ти не послужи?ша, и в пла?мень са?ми поидо?ша, и бо?ги их обруга?ша, среди? пла?мене возопи?ша, и ороси? я? А?нгел: услы?шася уже? уст ва?ших моли?тва.

И сто?чник благи?х, причаще?ние, Христе?, безсме?ртных Твои?х ны?не Та?инств да бу?дет ми свет, и живо?т, и безстра?стие, и к преспе?янию же и умноже?нию доброде?тели Боже?ственнейшия хода?тайственно, еди?не Бла?же, я?ко да сла?влю Тя.

Д а изба?влюся от страсте?й, и враго?в, и ну?жды, и вся?кия ско?рби, тре?петом и любо?вию со благогове?нием, Человеколю?бче, приступа?яй ны?не к Твои?м безсме?ртным и Боже?ственным Та?йнам, и пе?ти Тебе? сподо?би: благослове?н еси?, Го?споди, Бо?же оте?ц на?ших.

С па?са Христа? ро?ждшая па?че ума?, Богоблагода?тная, молю? Тя ны?не, раб Твой, Чи?стую нечи?стый: хотя?щаго мя ны?не к пречи?стым Та?йнам приступи?ти, очи?сти всего? от скве?рны пло?ти и Ду?ха.

Ирмос: В пещь о?гненную ко отроко?м евре?йским снизше?дшаго, и пла?мень в ро?су прело?жшаго Бо?га, по?йте дела? я?ко Го?спода, и превозноси?те во вся ве?ки.

Н ебе?сных, и стра?шных, и Святы?х Твои?х, Христе?, ны?не Та?ин, и Боже?ственныя Твоея? и та?йныя ве?чери о?бщника бы?ти и мене? сподо?би, отча?яннаго, Бо?же Спа?се мой.

Читайте так же:  Молитва матери о здоровье детей матроне

П од Твое? прибе?г благоутро?бие, Бла?же, со стра?хом зову? Ти: во мне пребу?ди, Спа?се, и аз, я?коже рекл еси?, в Тебе?; се бо дерза?я на ми?лость Твою?, ям Те?ло Твое?, и пию? Кровь Твою?.

П ресвята?я Тро?ице, Бо?же наш, сла?ва Тебе?.

Т репе?щу, прие?мля огнь, да не опалю?ся я?ко воск и я?ко трава?. О?ле стра?шнаго та?инства! О?ле благоутро?бия Бо?жия! Ка?ко Боже?ственнаго Те?ла и Кро?ве, бре?ние, причаща?юся и нетле?нен сотворя?юся?

Ирмос: Б езнача?льна Роди?теля Сын, Бог и Госпо?дь, вопло?щся от Де?вы нам яви?ся, омраче?нная просвети?ти, собра?ти расточе?нная: тем всепе?тую Богоро?дицу велича?ем.

Х ристо?с есть, вкуси?те и ви?дите: Госпо?дь нас ра?ди, по нам бо дре?вле бы?вый, еди?ною Себе? прине?с, я?ко приноше?ние Отцу? Своему?, при?сно закала?ется, освяща?яй причаща?ющияся.

Д уше?ю и те?лом да освящу?ся, Влады?ко, да просвещу?ся, да спасу?ся, да бу?ду дом Твой причаще?нием Свяще?нных Та?ин, живу?щаго Тя име?я в себе? со Отце?м и Ду?хом, Благоде?телю Многоми?лостиве.

В озда?ждь ми ра?дость спасе?ния Твоего? и Ду?хом Влады?чним утверди? мя.

Я ?коже огнь да бу?дет ми и я?ко свет, Те?ло Твое? и Кровь, Спа?се мой, пречестна?я, опаля?я грехо?вное вещество?, сжига?я же страсте?й те?рние, и всего? мя просвеща?я, покланя?тися Божеству? Твоему?.

Б ог воплоти?ся от чи?стых крове?й Твои?х; те?мже вся?кий род пое?т Тя, Влады?чице, у?мная же мно?жества сла?вят, я?ко Тобо?ю я?ве узре?ша все?ми Влады?чествующаго, осуществова?вшагося челове?чеством.

Д осто?йно есть я?ко вои?стину блажи?ти Тя Богоро?дицу, Присноблаже?нную и Пренепоро?чную и Ма?терь Бо?га на?шего. Честне?йшую Херуви?м и сла?внейшую без сравне?ния Серафи?м, без истле?ния Бо?га Сло?ва ро?ждшую, су?щую Богоро?дицу Тя велича?ем.

С вяты?й Бо?же, Святы?й Кре?пкий, Святы?й Безсме?ртный, поми?луй нас. (Трижды.)

П ресвята?я Тро?ице, поми?луй нас; Го?споди, очи?сти грехи? на?ша; Влады?ко, прости? беззако?ния на?ша; Святы?й, посети? и исцели? не?мощи на?ша, и?мене Твоего? ра?ди.

О? тче наш, И?же еси? на Небесе?х, да святи?тся и?мя Твое?, да прии?дет Ца?рствие Твое?, да бу?дет во?ля Твоя?, я?ко на Небеси? и на земли?. Хлеб наш насу?щный да?ждь нам днесь; и оста?ви нам до?лги на?ша, я?коже и мы оставля?ем должнико?м на?шим; и не введи? нас во искуше?ние, но изба?ви нас от лука?ваго.

Тропарь дня или праздника. Если неделя, тропарь воскресный по гласу. Если же нет, настоящие тропари, глас 6-й:

П оми?луй нас, Го?споди, поми?луй нас; вся?каго бо отве?та недоуме?юще, сию? Ти моли?тву я?ко Влады?це, гре?шнии прино?сим: поми?луй нас.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху .

Г о?споди, поми?луй нас, на Тя бо упова?хом; не прогне?вайся на ны зело?, ниже? помяни? беззако?ний на?ших, но при?зри и ны?не я?ко Благоутро?бен, и изба?ви ны от враг на?ших; Ты бо еси? Бог наш, и мы лю?дие Твои?, вси дела? руку? Твое?ю, и и?мя Твое? призыва?ем.

И ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

М илосе?рдия две?ри отве?рзи нам, благослове?нная Богоро?дице, наде?ющиися на Тя да не поги?бнем, но да изба?вимся Тобо?ю от бед: Ты бо еси? спасе?ние ро?да христиа?нскаго.

Г о?споди, поми?луй. (40 раз). И поклоны, сколько хочешь.

Х отя? я?сти, челове?че, Те?ло Влады?чне,

Стра?хом приступи?, да не опали?шися: огнь бо есть.

Боже?ственную же пия? Кровь ко обще?нию,

Пе?рвее примири?ся тя опеча?лившим.

Та?же дерза?я, та?инственное бра?шно яждь.

Пре?жде прича?стия стра?шныя же?ртвы,

Животворя?щаго Те?ла Влады?чня,

Сим помоли?ся о?бразом со тре?петом:

Молитва Василия Великого, 1-я

Молитва святого Иоанна Златоуста, 2-я

Г о?споди Бо?же мой, вем, я?ко несмь досто?ин, ниже? дово?лен, да под кров вни?деши хра?ма души? моея?, зане?же весь пуст и па?лся есть, и не и?маши во мне ме?ста досто?йна е?же главу? подклони?ти; но я?коже с высоты? нас ра?ди смири?л еси? Себе?, смири?ся и ны?не смире?нию моему?, и я?коже восприя?л еси? в верте?пе и в я?слех безслове?сных возлещи?, си?це восприими? и в я?слех безслове?сныя моея? души?, и во оскверне?нное мое? те?ло вни?ти. И я?коже не неудосто?ил еси? вни?ти и свечеря?ти со гре?шники в дому? Си?мона прокаже?ннаго, та?ко изво?ли вни?ти и в дом смире?нныя моея? души?, прокаже?нныя и гре?шныя. И я?коже не отри?нул еси? подо?бную мне блудни?цу и гре?шную, прише?дшую и прикосну?вшуюся Тебе?, си?це умилосе?рдися и о мне, гре?шнем, приходя?щем и прикаса?ющем Ти ся. И я?коже не возгнуша?лся еси? скве?рных ея? уст и нечи?стых, целу?ющих Тя, ниже? мои?х возгнуша?йся скве?рнших о?ныя уст и нечи?стших, ниже? ме?рзких мои?х и нечи?стых усте?н, и скве?рнаго и нечисте?йшаго моего? язы?ка. Но да бу?дет ми угль пресвята?го Твоего? Те?ла, и честны?я Твоея? Кро?ве, во освяще?ние и просвеще?ние и здра?вие смире?нней мое?й души? и те?лу, во облегче?ние тя?жестей мно?гих мои?х согреше?ний, в соблюде?ние от вся?каго диа?вольскаго де?йства, во отгна?ние и возбране?ние зла?го моего? и лука?ваго обы?чая, во умерщвле?ние страсте?й, в снабде?ние за?поведей Твои?х, в приложе?ние Боже?ственныя Твоея? благода?ти и Твоего? Ца?рствия присвое?ние. Не бо я?ко презира?яй прихожду? к Тебе? Христе? Бо?же, но я?ко дерза?я на неизрече?нную Твою? бла?гость, и да не на мно?зе удаля?яйся обще?ния Твоего? от мы?сленнаго во?лка звероуловле?н бу?ду. Те?мже молю?ся Тебе?: я?ко Еди?н сый Свят, Влады?ко, освяти? мою? ду?шу и те?ло, ум и се?рдце, чревеса? и утро?бы, и всего? мя обнови?, и вкорени? страх Твой во удесе?х мои?х, и освяще?ние Твое? неотъе?млемо от мене? сотвори?; и бу?ди ми помо?щник и засту?пник, окормля?я в ми?ре живо?т мой, сподобля?я мя и одесну?ю Тебе? предстоя?ния со святы?ми Твои?ми, моли?твами и моле?ньми Пречи?стыя Твоея? Ма?тере, невеще?ственных Твои?х служи?телей и Пречи?стых сил, и всех святы?х, от ве?ка Тебе? благоугоди?вших. Ами?нь.

Молитва святого Симеона Метафраста, 3-я

Е ди?не чи?стый и нетле?нный Го?споди, за неизрече?нную ми?лость человеколю?бия на?ше все восприе?мый смеше?ние, от чи?стых и де?вственных крове?й па?че естества? Ро?ждшия Тя, Ду?ха Боже?ственнаго наше?ствием и благоволе?нием Отца? присносу?щнаго, Христе? Иису?се, прему?дросте Бо?жия, и ми?ре, и си?ло; Твои?м восприя?тием животворя?щая и спаси?тельная страда?ния восприе?мый, крест, гво?здия, копие?, смерть, умертви? моя? душетле?нная стра?сти теле?сныя. Погребе?нием Твои?м а?дова плени?вый ца?рствия, погреби? моя? благи?ми по?мыслы лука?вая сове?тования и лука?вствия ду?хи разори?. Тридне?вным Твои?м и живоно?сным воскресе?нием па?дшаго пра?отца возста?вивый, возста?ви мя, грехо?м попо?лзшагося, о?бразы мне покая?ния предлага?я. Пресла?вным Твои?м вознесе?нием плотско?е обожи?вый восприя?тие и сие? десны?м Отца? седе?нием почты?й, сподо?би мя прича?стием Святы?х Твои?х Та?ин десну?ю часть спаса?емых получи?ти. Сни?тием Уте?шителя Твоего? Ду?ха сосу?ды че?стны свяще?нныя Твоя? ученики? соде?лавый, прия?телище и мене? покажи? Того? прише?ствия. Хотя?й па?ки приити? суди?ти вселе?нней пра?вдою, благоволи? и мне усре?сти Тя на о?блацех, Судию? и Созда?теля моего?, со все?ми святы?ми Твои?ми: да безконе?чно славосло?влю и воспева?ю Тя, со Безнача?льным Твои?м Отце?м и Пресвяты?м и Благи?м и Животворя?щим Твои?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва того же святого, 4-я

Молитва святого Иоанна Дамаскина, 5-я

В лады?ко Го?споди Иису?се Христе? Бо?же наш, еди?не име?яй власть челове?ком оставля?ти грехи?, я?ко благ и Человеколю?бец пре?зри моя? вся в ве?дении и не в ве?дении прегреше?ния, и сподо?би мя неосужде?нно причасти?тися Боже?ственных, и пресла?вных, и пречи?стых, и животворя?щих Твои?х Та?ин, не в тя?жесть, ни в му?ку, ни в приложе?ние грехо?в, но во очище?ние, и освяще?ние, и обруче?ние бу?дущаго живота? и Ца?рствия, в сте?ну и по?мощь, и в возраже?ние сопроти?вных, во истребле?ние мно?гих мои?х согреше?ний. Ты бо еси? Бог ми?лости, и щедро?т, и человеколю?бия, и Тебе? сла?ву возсыла?ем, со Отце?м и Святы?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Василия Великого, 6-я

В ем, Го?споди, я?ко недосто?йне причаща?юся пречи?стаго Твоего? Те?ла и честны?я Твоея? Кро?ве, и пови?нен есмь, и суд себе? ям и пию?, не разсужда?я Те?ла и Кро?ве Тебе?, Христа? и Бо?га моего?, но на щедро?ты Твоя? дерза?я, прихожду? к Тебе?, ре?кшему: яды?й Мою? Плоть и пия?й Мою? Кровь, во Мне пребыва?ет, и Аз в нем. Умилосе?рдися у?бо, Го?споди, и не обличи? мя, гре?шнаго, но сотвори? со мно?ю по ми?лости Твое?й; и да бу?дут ми свята?я сия? во исцеле?ние, и очище?ние, и просвеще?ние, и сохране?ние, и спасе?ние, и во освяще?ние души? и те?ла; во отгна?ние вся?каго мечта?ния, и лука?ваго дея?ния, и де?йства диа?вольскаго, мы?сленне во удесе?х мои?х де?йствуемаго, в дерзнове?ние и любо?вь, я?же к Тебе?; во исправле?ние жития? и утвержде?ние, в возраще?ние доброде?тели и соверше?нства, во исполне?ние за?поведей, в Ду?ха Свята?го обще?ние, в напу?тие живота? ве?чнаго, во отве?т благоприя?тен на Стра?шнем Суди?щи Твое?м: не в суд или? во осужде?ние.

Молитва святого Симеона Нового Богослова, 7-я

Молитва святого Иоанна Златоуста, 8-я

Б о?же, осла?би, оста?ви, прости? ми согреше?ния моя?, ели?ка Ти согреши?х, а?ще сло?вом, а?ще де?лом, а?ще помышле?нием, во?лею или? нево?лею, ра?зумом или? неразу?мием, вся ми прости? я?ко благ и Человеколю?бец, и моли?твами Пречи?стыя Твоея? Ма?тере, у?мных Твои?х служи?телей и святы?х сил, и всех святы?х, от ве?ка Тебе? благоугоди?вших, неосужде?нно благоволи? прия?ти ми свято?е и Пречи?стое Твое? Те?ло и Честну?ю Кровь, во исцеле?ние души? же и те?ла, и во очище?ние лука?вых мои?х помышле?ний. Я?ко Твое? есть Ца?рство и си?ла и сла?ва, со Отце?м и Святы?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва того же святого, 9-я

Н есмь дово?лен, Влады?ко Го?споди, да вни?деши под кров души? моея?; но поне?же хо?щеши Ты я?ко Человеколю?бец, жи?ти во мне, дерза?я приступа?ю; повелева?еши, да отве?рзу две?ри, я?же Ты еди?н созда?л еси?, и вни?деши со человеколю?бием я?коже еси?; вни?деши и просвеща?еши помраче?нный мой по?мысл. Ве?рую, я?ко сие? сотвори?ши: не бо блудни?цу, со слеза?ми прише?дшую к Тебе?, отгна?л еси?; ниже? мытаря? отве?ргл еси? пока?явшася; ниже? разбо?йника, позна?вша Ца?рство Твое?, отгна?л еси?; ниже? гони?теля пока?явшася оста?вил еси?, е?же бе: но от покая?ния Тебе? прише?дшия вся, в ли?це Твои?х друго?в вчини?л еси?, Еди?н сый благослове?нный всегда?, ны?не и в безконе?чныя ве?ки. Ами?нь.

Молитва того же святого, 10-я

Г о?споди Иису?се Христе?, Бо?же мой, осла?би, оста?ви, очи?сти и прости? ми, гре?шному, и непотре?бному, и недосто?йному рабу? Твоему?, прегреше?ния, и согреше?ния и грехопаде?ния моя?, ели?ка Ти от ю?ности моея?, да?же до настоя?щаго дне и часа? согреши?х: а?ще в ра?зуме и в неразу?мии, а?ще в словесе?х или? де?лех, или? помышле?ниих и мы?слех, и начина?ниих, и всех мои?х чу?чвствах. И моли?твами безсе?менно ро?ждшия Тя, Пречи?стыя и Присноде?вы Мари?и, Ма?тере Твоея?, еди?ныя непосты?дныя наде?жды и предста?тельства и спасе?ния моего?, сподо?би мя неосужде?нно причасти?тися пречи?стых, безсме?ртных, животворя?щих и стра?шных Твои?х Та?инств, во оставле?ние грехо?в и в жизнь ве?чную: во освяще?ние и просвеще?ние, кре?пость, исцеле?ние, и здра?вие души? же и те?ла, и в потребле?ние и всесоверше?нное погубле?ние лука?вых мои?х помысло?в, и помышле?ний, и предприя?тий, и нощны?х мечта?ний, те?мных и лука?вых духо?в; я?ко Твое? есть Ца?рство, и си?ла, и сла?ва, и честь, и поклоне?ние, со Отце?м и Святы?м Твои?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Иоанна Дамаскина, 11-я

П ред две?рьми хра?ма Твоего? предстою? и лю?тых помышле?ний не отступа?ю; но Ты, Христе? Бо?же, мытаря? оправди?вый, и ханане?ю поми?ловавый, и разбо?йнику рая? две?ри отве?рзый, отве?рзи ми утро?бы человеколю?бия Твоего? и приими? мя, приходя?ща и прикаса?ющася Тебе?, я?ко блудни?цу и кровоточи?вую: о?ва у?бо кра?я ри?зы Твоея? косну?вшися, удо?бь исцеле?ние прия?т, о?ва же пречи?стеи Твои? но?зе удержа?вши, разреше?ние грехо?в понесе?. Аз же, окая?нный, все Твое? Те?ло дерза?я восприя?ти, да не опале?н бу?ду; но приими? мя, я?коже о?ныя, и просвети? моя? душе?вныя чу?вства, попаля?я моя? грехо?вныя вины?, моли?твами безсе?менно Ро?ждшия Тя и небе?сных сил; я?ко благослове?н еси? во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Иоанна Златоуста

В е?рую, Го?споди, и испове?дую, я?ко Ты еси? вои?стинну Христо?с, Сын Бо?га жива?го, прише?дый в мир гре?шныя спасти?, от ни?хже пе?рвый есмь аз. Еще? ве?рую, я?ко сие? есть са?мое пречи?стое Те?ло Твое?, и сия? есть са?мая честна?я Кровь Твоя?. Молю?ся у?бо Тебе?: поми?луй мя и прости? ми прегреше?ния моя?, во?льная и нево?льная, я?же сло?вом, я?же де?лом, я?же ве?дением и неве?дением, и сподо?би мя неосужде?нно причастити?ся пречи?стых Твои?х Та?инств, во оставле?ние грехо?в и в жизнь ве?чную. Ами?нь.

Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:

С е приступа?ю к Боже?ственному Причаще?нию.

Соде?телю, да не опали?ши мя приобще?нием:

Огнь бо еси?, недосто?йныя попаля?яй.

Но у?бо очи?сти мя от вся?кия скве?рны.

Б оготворя?щую Кровь ужасни?ся челове?че, зря,

Огнь бо есть, недосто?йныя попаля?яй.

Боже?ственное Те?ло и обожа?ет мя и пита?ет:

Обожа?ет дух, ум же пита?ет стра?нно.

У слади?л мя еси? любо?вию, Христе?, и измени?л мя еси? Боже?ственным Твои?м раче?нием; но попали? огне?м невеще?ственным грехи? моя?, и насы?титися е?же в Тебе? наслажде?ния сподо?би: да лику?я возвелича?ю, Бла?же, два прише?ствия Твоя?.

В о све?тлостех Святы?х Твои?х ка?ко вни?ду, недосто?йный? А?ще бо дерзну? совни?ти в черто?г, оде?жда мя облича?ет, я?ко несть бра?чна, и свя?зан изве?ржен бу?ду от А?нгелов. Очи?сти, Го?споди, скве?рну души? моея?, и спаси? мя, я?ко Человеколю?бец.

В лады?ко Человеколю?бче, Го?споди Иису?се Христе? Бо?же мой, да не в суд ми бу?дут Свята?я сия?, за е?же недосто?йну ми бы?ти: но во очище?ние и освяще?ние души? же и те?ла, и во обруче?ние бу?дущия жи?зни и Ца?рствия. Мне же, е?же прилепля?тися Бо?гу, бла?го есть, полага?ти во Го?споде упова?ние спасе?ния моего?.

В е?чери Твоея? та?йныя днесь, Сы?не Бо?жий, прича?стника мя приими?; не бо враго?м Твои?м та?йну пове?м, ни лобза?ния Ти дам, я?ко Иу?да, но я?ко разбо?йник испове?даю Тя: помяни? мя, Го?споди, во Ца?рствии Твое?м.

В раздел ТИПИКОН добавлена Глава 56. и Глава 57.

Читайте так же:  Исповедь у детей молитва

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Молитва придите и поклонимся

Полное собрание и описание: молитва придите и поклонимся для духовной жизни верующего человека.

Молитва придите и поклонимся

Войти с помощью:

Домашнее молитвенное правило, а также большинство церковных богослужений всегда начинаются с одних и тех же молитв, называемых начальными.

Если богослужение совершает священник в храме, то вначале священник возглашает: «Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков». Молящиеся отвечают: «Аминь».

Если богослужение совершается без священника, то вместо «Благословен. » произносится: «Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь». А затем читается: «Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь».

Затем читаются следующие молитвы.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

(Перевод: Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

(Перевод: Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.)

Священник: Ибо Твое Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и присно, и во веки веков.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

(Перевод: придите, поклонимся Царю нашему, Богу.

Придите, поклонимся и припадем ко Христу, Царю, нашему Богу.

Придите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Царю и Богу нашему.)

После этого начинается основная богослужения или молитвенного правила.

Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2019-2019 «Рублев»

Для выполнения действия вы должны быть авторизованы.

Толковый православный молитвослов

Как научиться понимать молитвы? Перевод слов молитв из молитвослова для мирян с церковно-славянского, разъяснения смысла молитв и прошений. Толкования и цитаты Святых Отцов. Иконы.

Последование ко Святому Причащению:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Трисвятое по Отче наш.

Господи, помилуй (12 раз).

Придите, поклонимся… (Трижды)

Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя; на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду по среде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси; жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне; умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего; и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.

Ничтоже мя лишит – и ничего не лишит меня (в русском тексте Библии: я ни в чем не буду нуждаться). Всели, воспита, обрати, настави – поселил, воспитал (вскормил), обратил, наставил; /все глаголы стоят в прошедшем времени (аористе) (в русском тексте Библии употреблено настоящее). Аще бо – если даже. Сени – тени; сень смертная – мрак смерти, постоянное выражение Библии (в русском тексте Библии обычно передается словами: долина смертной тени). Та мя утешиста – они меня утешили. Сопротив – напротив, на виду, но также и вопреки. Стужающим мне – оскорбляющим (буквально: стыдящим) меня. Упоявающи мя – напояет меня. Яко державна – как она крепка! Поженет мя – настигнет меня, последует за мной. Живота моего – жизни моей. Еже вселити ми ся в дом Господень – вселиться бы мне в дом Господень. В долготу дний – на долгие дни.

Этот псалом читается в начале Последования ко Причащению, так как в центре его – образ таинственной трапезы, которую предлагает Пастырь-Господь. Трапеза эта для нас – Тело и Кровь Господа в Таинстве Причащения.

Господня земля, и исполнение ея, вселенная и вси живущии на ней. Той на морях основал ю есть, и на реках уготовал ю есть. Кто взыдет на гору Господню? И кто станет на месте святем Его? Неповинен рукама, и чист сердцем, иже не прият всуе душу свою, и не клятся лестию искреннему своему. Сей приимет благословение от Господа, и милостыню от Бога, Спаса своего. Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы? Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы? Господь Сил, Той есть Царь славы.

Исполнения ея – все, что ее наполняет (исполнение – наполнение). Той – Он. Ю – ее. Уготовал есть – устроил. Иже не прият всуе душу свою – тот, кто в душе своей не увлекался суетою, не привязывался к суетному. Не клятся лестию – не клялся ложно. Искреннему – ближнему. Сей – здесь: таков. Возмите врата князи ваша – поднимите, князи, врата ваши. Возмитеся – Возвысьтесь, поднимитесь. Господь сил – Господь и Господин ангельских Сил, ангельских воинств.

Кто взыдет на гору Господню или кто станет на месте святем Его? «Под горою Господа ты должен разуметь в совокупности весь храм, под местом святым ты можешь разуметь святой престол и жертвенник в каждом храме» (Евфимий Зигабен). Под горою Господней Псалмопевец разумеет также духовное и Небесное Царствие Божие. Для готовящегося ко Причащению центральным в восприятии этого псалма должно быть представление о царстве святыни, в которое должен вступить он лично, дерзая на принятие Святых Христовых Таин.

Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная… По изъяснению святых отцев (Афанасия Великого, блж. Феодорита, блж. Иеронима), в последних стихах псалма заключается пророчество о вознесении Господа Иисуса Христа на небо в присутствии горних Сил – Архангелов и Ангелов. Именно они названы здесь «князьями» торжествующей Церкви, они отверзают Ему врата и уготовляют Ему шествие в горний мир.

Неповинен рукама: пред нами, во-первых, форма тв. падежа двойственного числа, во-вторых – оборот, весьма характерный для церковнославянского языка, а в современном русском сохранившийся лишь в отдельных словосочетаниях (ср. стоящее рядом: чист сердцем, которое можно встретить и в современном языке)

Возмите врата, возмитеся… В глаголе возняти, вознитися приставка воз- имеет то же значение, что и в современных глаголах вознестись, взойти и т. п.

Веровах темже возглаголах: аз же смирихся зело. Аз же рех во иступлении моем: всяк человек ложь. Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Чашу спасения прииму, и имя Господне призову; молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Честна пред Господем смерть преподобных Его. О Господи, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабыни Твоея; растерзал еси узы моя. Тебе пожру жертву хвалы, и во имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его, во дворех дому Господня, посреде тебе, Иерусалиме.

Аз – я. Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело – я веровал, потому и говорил, что я весьма смирился. Рех – я сказал. Во исступлении – в душевном смущении… «экстаз»: когда чувства переполняют, неконторолируемо выплескиваются наружу. О всех, яже воздаде ми – за все, что Он мне даровал. Честна – исполнена чести, дорога. Преподобных – святых. Растерзал еси – Ты расторг. Пожру – пожертвую, принесу в жертву. Молитвы моя Господеви воздам – обеты мои перед Господом исполню (так объясняют святитель Афанасий Великий, святитель Иоанн Златоуст и другие отцы Церкви).

В центре этого псалма – та же Чаша спасения, Евхаристическая чаша, что и в Пс.22-ом. Для понимания некоторых стихов псалма приводим фрагменты толкования святителя Афанасия Великого.

Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело – «Когда, говорит Псалмопевец, уверовал – возглаголал я великое; тогда увидев, что сам я – ничто, смирихся зело».

Аз же рех во исступлении моем: всяк человек ложь – «Став выше человека, презрел я все человеческое; ибо изступление означает изменение… Увидев, что всяк человек ложь (потому что помыслы человеческие обманчивы), смирился и подверг себя злостраданиям, чтобы не пасть с высоты стояния своего».

Молитвы моя Господеви воздам… – «Какой же обет дает он, кроме сего – Чашу Господню приняв, призвать имя Господне? Сие и исполняю, говорит он, когда буду во дворех Божиих, то есть в Церкви Христовой или в Иерусалиме небесном».

Слава, и ныне: Аллилуиа (трижды). И три поклона.

Беззакония моя презри, Господи, от Девы рождейся, и сердце мое очисти, храм то творя Пречистому Твоему Телу и Крови, ниже отрини мене от Твоего лица, без числа имеяй велию милость.

Во причастие Святынь Твоих како дерзну недостойный? Аще бо деозну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходатайствую многогрешной души моей. Очисти, Господи, скверну души моея и спаси мя, яко Человеколюбец.

Многая множества моих, Богородице, прегрешений, к Тебе прибегох, Чистая, спасения требуя: посети немощствующую мою душу, и моли Сына Твоего и Бога нашего, дати ми оставление, яже содеях лютых, едина Благословенная.

Презри – оставь без внимания. Рождейся – родившийся. Храм то творя – делая его храмом. Ниже – и не. Без числа имеяй велию милость – имеющий бесконечно великое милосердие (без числа – бесконечно; имеяй – имеющий; велию – великую; порядок слов во фразе отличается от свойственного современному русскому языку).

Аще бо – потому что если. Хитон – одежда. Яко несть вечерний – потому что он не таков, в каком идут на Вечерю. Исходатайствую – здесь: доставлю, получу, заслужу. Прибегох – я прибегнул, обратился за помощью. Оставление – прощение. Яже содеях лютых – злых (лютых) дел, которые я совершил (яже содеях).

Аще бо дерзну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходотайствую многогрешной души моей. Тропарь обращает нас к евангельской притче о званых на брачную Вечерю Сына: Царь, войдя посмотреть возлежащих, увидел там человека, одетого не в брачную одежду, и говорит ему: друг! Как ты вошел сюда не в брачной одежде? Он же молчал. Тогда сказал царь слугам: связав ему руки и ноги, возьмите его и бросьте во тьму внешнюю; там будет плач и скрежет зубов; ибо много званых, а мало избранных (Мф.22:11-14). Вечеря эта – Евхаристия, Таинство Причащения; слова очисти, Господи, скверну души моея взывают ко Господу об очищении хитона души.

Во Святую же Четыредесятницу:

Егда славни ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, и беззаконным судиям Тебе праведнаго Судию предает. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша: бежи несытыя души, Учителю таковая дерзнувшия. Иже о всех благий Господи, слава Тебе.

Егда – когда. Ученицы – ученики. Просвещахуся – просвещались. Омрачашеся – омрачился. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша – смотри, собиратель богатств, на удавившегося (удавление употребивша) из-за них (сих ради)! Несытыя – ненасытимой. Учителю таковая дерзнувшия – дерзнувший (сделать) такое с Учителем. Иже о всех благий – Всеблагой (о всех – во всем; Иже здесь на месте греческого артикля).

Это – тропарь Великого Четверга, воспоминающий Тайную вечерю Христову (Ин.13:2-30), соучастником, сопричастником которой становится и каждый причащающийся.

Егда славнии ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся… Глагол просвещахуся стоит в форме имперфекта 3-го лица мн. числа и, как всякий имперфект, выражает действие, соотносительное с другим, основным – тем, которое выражено аористом 3-го лица ед. числа омрачашеся.

Псалом 50: Помилуй мя, Боже…

Обратите внимание на припевы канона – один к первому и другой ко второму тропарю; это стихи из 50-го покаянного псалма (который читается непосредственно перед самим каноном). На 9-й песни канона – на один тропарь больше; лишь в немногих молитвословах указан припев к этому добавочному тропарю – следующий стих того же псалма (припев указан в Служебнике). Припевы удивительно обогащают и дополняют смысл тропарей.

Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетская, яко прославися.

Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Хлеб живота вечнующаго да будет ми Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и Честная Кровь, и недуг многообразных исцеление.

Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Читайте так же:  Молитва за сына в помощи в учебе

Осквернен делы безместными окаянный, Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, егоже мя сподоби.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Земле благая, Благословенная Богоневесто, Клас прозябшая неоранный и спасительный миру, сподоби мя Сей ядуща спастися.

Грядите – приходите. Наставльшему – проведшему. Яже изведе из работы египетская – которых Он вывел из египетского рабства. Яко прославися – ибо Он прославился. Живота вечнующаго – жизни вечной. Благоутробне – милостивый (звательный падеж). Делы безместными – непристойными делами. Клас – колос. Прозябшая – возрастившая. Неоранный – невозделанный. Сей ядуща – принимая Его в пищу.

Земле благая, Благословенная Богоневесто, Клас прозябшая неоранный и спасительный миру… Пресвятая Богородица предстает здесь как плодородная земля (Земля благая), взрастившая миру спасительный Колос (Христа), Который вырос Сам, без всякого участия человеческого (неоранный: орати – пахать); здесь и указание на Приснодевство Пресвятой Богородицы.

Ирмос: На камени мя веры утвердив, разрешил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Слезныя ми подаждь, Христе, капли, скверну сердца моего очищающия; яко да благою совестию очищен, верою прихожду и страхом, Владыко, ко причащению Божественных даров Твоих.

Во оставление да будет ми прегрешений Пречистое Тело Твое и Божественная Кровь, Духа же Святаго общение, и жизнь вечную, Человеколюбче, и страстей и скорбей отчуждение.

Богородичен: Хлеба животнаго Трапеза Пресвятая, свыше милости ради сшедшаго, и мирови новый живот дающаго, и мене ныне сподоби недостойнаго, со страхом вкусити сего, и живу бытии.

Возвеселися бо ся – ибо возвеселился. Внегда – когда. Несть свят, якоже Бог наш – никто не свят, как свят Бог наш. Несть праведен паче Тебе – никто не праведен более Тебя. Отчуждение – освобождение (да будет Причастие в освобождение от страстей и скорбей). Хлеба животнаго – Хлеба жизни. Свыше милости ради сшедшаго – сошедшего свыше по милосердию (милости ради). Мирови – миру. Живот – жизнь.

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплошся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Восхотел еси, нас ради воплощся, Многомилостиве, заклан быти яко овча, грех ради человеческих: темже молю Тя, и моя очисти согрешения.

Исцели души моея язвы, Господи, и всего оставяти: и сподоби, Владыко, яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.

Богородичен: Умилостиви и мне Сущаго от утробы Твоея, Владычице, и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, яко да прием умнаго бисера, освящуся.

Ходатай – посол. Ангел – здесь: вестник. Воплощся – воплотившись. Тем зову Ти – поэтому я взываю к Тебе. Яко овча – как овца. Грех ради человеческих – за грехи людей. Темже – поэтому. Умилостиви и мне – умилостивь и ко мне. Сущаго от утробы Твоея – Рожденного Тобою. Соблюди мя нескверна – сохрани меня чистым, неоскверненным. Яко да прием умнаго бисера, освящуся – чтобы я, принимая духовную драгоценность (бисер – жемчуг), освятился.

Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного Бога не знаем.

Якоже предрекл еси, Христе, да будет убо худому рабу Твоему; и во мне пребуди, якоже обещался еси; се бо Тело Твое ям Божественное, и пию Кровь Твою.

Слове Божий и Боже, уголь Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение, и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.

Богородичен: Марие, Мати Божия, благоухания чистое селение, Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, яко да освященный причащуся Сына Твоего.

Раве бо Тебе – ибо кроме Тебя. Якоже предрекл еси – как Ты прежде сказал. Да будет убо худому рабу Твоему – так пусть будет и ничтожному рабу Твоему (мне). Се бо Тело Твое ям Божественное – ибо вот я ем Тело Твое Божественное. Благоухания честное селение – святое благоуханное жилище, священный храм благоухания.

Уголь Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение… Пылающий Уголь – один из символов Божества (вспомним, что Бог наш есть огонь поядающий – Евр.12:29). Этот просвещающий и очищающий уголь Божества проявляется в сцене призвания пророка Исаии: Тогда прилетел ко мне один из Серафимов, и в руке у него горящий уголь, который он взял клещами с жертвенника, и коснулся уст моих и сказал: вот, это коснулось уст твоих, и беззаконие твое удалено от тебя, и грех твой очищен (Ис.6:6-7). О Причастии как огне говорят и последующие тропари канона: Трепещу, приемля огонь, да не опалюсь яко воск и яко трава (8-я песнь); якоже огонь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая (9-я песнь), а также молитвы ко Святому Причащению: Страхом приступи, да не опалишися: огонь бо есть; Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприятии, да не опален буду.

«Причастимся Божественного угля для того, чтобы огонь находящийся в нас любви, приняв воспламенение, происходящее от угля, сжег наши грехи и освятил наши сердца, и чтоб, вследствие общения с Божественным огнем, мы воспламенились и были обожествлены. Исаия увидел уголь; но уголь – не простое дерево, а соединенное с огнем; так и хлеб общения – не простой хлеб, но соединенный с большинством».

Преподобный Иоанн Дамаскин

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Ум, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, и сподоби неосужденно, Владыко, к страшным Тайнам приступити.

Да бых устранился от страстей, и Твоея благодати имел бы приложение, живота же утверждение, причащением Святых, Христе, Таин Твоих.

Богородичен: Божие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, Святыя Матере Твоея мольбами.

Неизследную – непостижимую. От тли – от погибели. Приложение – умножение. Живота же утверждение – и жизни укрепление.

Хлеб, Христе, взятии не презри мя, Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, да не будет ми в суд, да будет же ми в живот вечный и безсмертный.

Не презри мя – не лиши меня возможности. В суд – во осуждение. Живот – жизнь.

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайствено, едине Блаже, яко да славлю Тя.

Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, трепетом и любовию, со благоговением, Человеколюбче, приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, и пети Тебе сподоби: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Спаса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, молю Тя ныне, раб Твой, Чистую нечистый: хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, очисти всего от скверны плоти и духа.

Не послужиша, поидоша, обругаша, возопиша – не послужили, пошли, осмеяли, возопили (формы прошедшего времени – аорист 3-го лица множ. числа). Ороси я – оросил их (ороси – форма прошедшего времени – аорист 3-го лица ед. числа; я – их). Услышася – услышана. Источник благих – источник благ, всего благого (ср.: Сокровище благих, в молитве Святому Духу). Добродетели Божественнейшия – всего совершенства, высшей добродетели, высшей духовной доблести (можно так можно предать значение греческого выражения оригинала). Ходатайственно – Средством, орудием (объяснение фразы в целом приводим ниже). Едине Блаже – единственный Благой, Милостивый (обращение – звательный падеж). Паче ума – непостижимо уму. Благоблагодатная – получившая благодать от Бога, облагодатствованная Богом.

Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств, да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно… Эта фраза сохранила типичную греческую структуру; для понимания ее приводим члены предложения в порядке, доступном нашему восприятию: Причащение, Христе, безсмертных Твоих Таинств / да будет ми / ныне / источник благих (источником благ): свет(ом), и живот(ом), и безстрастие (м), и (да будет также) ходатайственно (то есть средством, приводящим к результату) / к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия (то есть высшей духовной доблести). Если и после рассмотрения составных частей вам трудно воспринять смысл фразы – значит, пред нами один из немногочисленных случаев, когда стоит перевести просто перевод тропаря (но при этом поэзия обращается в мудреную прозу):

Причащение Твоих, Христе, бессмертных Таинств да будет мне ныне источником благ – да будет оно светом, жизнью и бесстрастием, да руководит меня к преуспеянию в высшем совершенстве и к его умножению, о единый Милостивец, да прославлю Тебя!

Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби… Церковнославянское слово «страсть», как и греческое «пафос», переводом которого оно является, означает как страсть греховную, так и страдание. В этом тропаре (как и во многих других текстах) допустимы оба понимания.

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Небесных, и страшных, и Святых Твоих, Христе, ныне Таин, и Божественныя Твоея и тайныя вечери, общника бытии и мене сподоби отчаяннаго, Боже Спасе мой.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Под Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; се бо дерзая на милость Твою, ям Тело Твое, и пию Кровь Твою.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Троичен: Трепещу, приемля огонь, да не опалюся яко воск и яко трава; оле страшнаго таинства! оле благоутробия Божия! Како Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетлен сотворюся?

Пойте, дела – подразумевается обращение к творениям Божиим: пойте, дела Его творения, Его как Господа, и превозносите вовеки. Общника бытии – сделаться участником. Сподоби – удостой. Прибег – здесь: прибегнув. Благоутробие – милосердие. Аз – я. Якоже рекл еси – как Ты сказал. Се бо – ибо вот. Дерзая – здесь: уповая. Оле страшнаго таинства! оле благоутробия Божия! – О страшное таинство! О милосердие Божие! Брение – прах, грязь. Нетленен сотворюся – становлюсь бессмертным, не подверженным действию смерти (смысл фразы: как я, будучи прахом, причащаюсь Божественного Тела и Крови и становлюсь бессмертным).

Во мне пребуде, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе… – Иисус же сказал им: истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день. Ибо Плоть Моя истинно есть пища, и Кровь Моя истинно есть питие. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь пребывает во Мне, и Я в нем (Ин.6:53-56). Последний, Троичный тропарь песни вновь возвращает нас к этим словам Спасителя, говоря о жизни вечной, подаваемой Причащением (Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетленен сотворяюся).

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная прсвети, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Христос есть, вкусите и видите: Господь нас ради, по нам бо древле бывый, единою Себе принес яко приношение Отцу Своему, присно закалается, освещаяй причащающияся.

Не отверже мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Душею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, да буду дом Твой причащением освященных Тайн, живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, Благодетелю Многомилостиве.

Припев: Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя.

Якоже огонь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречистая, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.

Богородичен: Бог воплотися от чистых кровей Твоих; темже всякий род поет Тя, Владычеце, умная же множества славят, яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, осуществовавшагося человечеством.

Безначальна – не имеющего начала и начальства, то есть Вечного и Всевластного. Воплощся – воплотившись. По нам бо древле бывый – ради нас некогда уподобившийся нам. Единою Себе принес яко приношение Отцу Своему – однажды принесший Себя в жертвенное приношение Отцу Своему. Присно закалается – (с тех пор) постоянно заколается, приносит Себя в жертву. Освящаяй причащающияся – освящая причащающихся. Темже – поэтому. Умная же множества – духовные, ангельские сонмы. Яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго – ибо Твоим посредством, через Тебя (Богородицу) они явственно увидели (яве узреша) Владыку вселенной (всеми Владычествующаго). Осуществовавшагося человечеством – принявшего человеческое естество (существо).

Христос есть, вкусите и видите… В некоторых молитвословах: Благ есть, вкусите и видите: Он Благ – вкусите и убедитесь!

Достойно есть… Трисвятое по Отче наш…

«Как научиться понимать молитвы?».

Читать другие молитвы раздела «Православный молитвослов»

© Миссионерско-апологетический проект «К Истине», 2004 – 2019

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:

Dmitry Makarov

Наверх